آب کرفس برای لاغری

آب کرفس برای لاغری

آب کرفس برای لاغری

آب کرفس برای لاغری باعث می‌شود که روده‌های شما به کار بیافتند و از یبوست جلوگیری شود این امر به لاغری وکاهش وزن شما کمک می‌کند، زیرا مواد زائد از بدن خارج می‌شود. مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس باعث می‌شود که فیبر زیادی وارد بدن فرد شود و احساس سیری به او دست بدهد.

 

آب کرفس برای لاغری

 

کرفس به دلیل مقدار زیاد منیزیم آثار مهمی در چربی سوزی دارد؛ و سیستم اعصاب رو قوی می کند، فشار خون را پایین می‌آورد و بهترین چیز برای میان وعده وقتی احساس گرسنگی میکنیم.

بیشتر متخصصان تغذیه براین نکته تاکید می کنند که مصرف آب کرفس برای لاغری به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم می‌شود و سوخت وساز به بهترین حد ممکن می‌گردد. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده شده و کاهش وزن و لاغری فرد راحت تر انجام می شود.

همچنین نوشیدن آب کرفس برای لاغری منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود؛ در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد..

کرفس خام دارای مقادیر بالای کلسیم به فرم قابل استفاده برای بدن است و این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک کند مثلاً با افزایش ترشح هورمون‌هایی نظیر تیروکسین باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی‌های ذخیره شده در سلول‌ها می‌شود.

کرفس برای لاغری

یک ساقه‌ی کرفس فقط حدود ۱۰ کالری دارد، درحالی که یک فنجان کرفس خردشده حاوی حدود ۱۶ کالری است. این گیاه همچنین دارای فیبر رژیمی است است. فیبر رژیمی به کاهش هوس‌های غذایی کمک می‌کند، چون آب را در دستگاه گوارش جذب می‌کند و باعث می‌شود تا به‌مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

 

 

 

شاید شنیده باشید که کرفس، کالری منفی دارد؛ متأسفانه این اصلا درست نیست. اگرچه کرفس دارای کالری پایینی است اما تعداد کالری‌هایی که برای هضم آن مصرف می‌شود، بسیار ناچیز است.

 

 

 

چگونه آب کرفس موجب لاغری می شود

همان گونه که د ربالا اشاره شد نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش پرکالری می شود. در نتیجه توصیه می شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.کرفس دارای خصوصیات یک دیورتیک خوب است. دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع تر آب از بدن می گردد. این اثر باعث تسریع سوخت و ساز و در نتیجه مصرف توده چربی بدن می گردد.

هشدارهای  در مصرف آب کرفس

کرفس برای بسیاری از افراد، در مقادیر دارویی ایمن است.
در بارداری و شیردهی استفاده نشود.
کرفس می تواند در افراد حساس به برخی از گیاهان ( ادویه جات و ترشی جات دیگر مانند هویج وحشی واکنش های آلرژیک شود. که به آن سندرم کرفس، هویج، ، ادویه نامیده شده است.
در صورتی که دارای مشکلات کلیوی هستید از کرفس در مقادیر دارویی استفاده نکنید. زیرا ممکن است کرفس سبب التهاب شود.
کرفس می تواند روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذارد و سرعت سیستم عصبی مرکزی را بیش از حد کاهش دهد .برخی نگرانی وجود دارد که کرفس ممکن است در بیهوشی و دیگر داروهای مورد استفاده در حین و بعد از عمل جراحی تاثیر بگذارد لذا استفاده از کرفس را حداقل ۲ هفته قبل از عمل جراحی متوقف کنید.

 

 

آب کرفس و کاهش وزن

آب‌کرفس به روش‌های مختلفی باعث کاهش وزن می‌شود. وزن شما به میزان کالری که در طول روز مصرف می‌کنید بستگی دارد. آب‌کرفس تقریبا کالری کمی دارد. در واقع ۴۷۵ میلی لیتر آب کرفس، ۸۵ کالری دارد‌.

اگر به دنبال کاهش وزن و یا لاغری خود هستید، آب‌کرفس را جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری نظیر قهوه یا نوشابه‌های حاوی قند کنید. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌های کم کالری نظیر آب‌کرفس قبل از غذا، باعث افزایش احساس سیری می‌شود و به شما کمک می‌کند کالری کمتری مصرف کنید. اگرچه آب‌کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است، کاهش وزن طولانی مدت تنها با خوردن یک غذای خاص محقق نمی‌شود، بلکه باید علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی، به طور منظم ورزش کنید.

روش مصرف آب کرفس

شما می‌توانید آب کرفس را به تنهایی بنوشید یا آن را به سایر نوشیدنی‌ها، نظیر اسموتی، اضافه کنید. اسموتی‌ها معمولا حاوی میوه و سبزیجات متنوع هستند. علاوه بر این، شما می‌توانید به اسموتی خود منابع پروتئین، مانند ماست یا پودر پروتئین اضافه کرده و همچنین برای افزایش خواص آن، به آن منابع حاوی چربی، مانند کره بادام یا آواکادو اضافه کنید.

 

سایز فواید آب کرفس

آب کرفس علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری نیز دارد، از جمله:

۱.خواص ضد التهابی: آب‌کرفس حاوی مواد مغذی گیاهی است، که نشان داده شده خواص ضدالتهابی دارند. فلاونوئید‌ اصلی ترین ماده مغذی گیاهی موجود در کرفس است. مصرف بیشتر فلاونوئید با کاهش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان در ارتباط است. بنابراین کرفس و آب‌کرفس به پیشگیری از این بیماری‌ها کمک می‌کند.

۲.کمک به کنترل فشار خون: آب‌کرفس همچنین به کنترل فشار خون کمک می‌کند. علت این امر این است که کرفس حاوی نیترات است، که به سلامت قلب و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۳.کاهش کلسترول بالا: کرفس به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند. مطالعات متعددی که بر روی حیوانات انجام شده، مصرف کرفس را با کاهش چشمگیر سطح کلسترول مرتبط می‌دانند. با این­حال در این زمینه به تحقیقات انسانی نیاز است.

درآخرباید گفت که نوشیدن روزانه‌ی آب کرفس جهت کاهش وزن، تبدیل به یک امر رایج شده است. با این حال آب‌کرفس به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. نوشیدن آب کرفس به جای نوشیدنی‌های پر کالری، به کاهش وزن کمک می‌کند‌. علاوه بر این در کاهش التهاب و فشار خون نیز موثر است. با این حال اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بهتر است رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید، نه اینکه صرفا هر آنچه در کاهش وزن رایج می‌شود را دنبال کنید.‌

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *