برنامه غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن افراد داشته باشد. گاهی اوقات فکر می کنیم رژیم غذایی که بدون مشورت با متخصص تغذیه مصرف می کنیم برای سلامتی مان مفید وموثر است وبا این برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن می توانید کاهش وزن و چربی سوزی  داشته باشید در صورتی که به مرور زمان عکس این اتفاق برای شما خواهد افتاد.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن

به عنوان مثال  اگر شما  بیش از حد موادغذایی کم کالری مصرف کنید نتیجه معکوس در بدن خود خواهید داشت حتی با برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن نه تنها هیچ نوع تغییری در وزنتان مشاهده نخواهید کرد بلکه ممکن است چاق تر شده و وزن اضافه کنید.

مزایای برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتئین

یکی ازمهمترین مزایای مصرف پروتیین در  رژیم غذایی برای کاهش وزن این است که شما لازم نیست به دنبال خریدن و یا پختن نوع خاصی از غذاها باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شما غذاهایی که پروتئین و کربوهیدرات بیشتری دارد را در برنامه غذایی تان بگنجانید. علاوه براین ممکن است شما تا ساعتی احساس گرسنگی نکنید ، چرا که بدن شما در حال هضم کردن کربوهیدرات ها و چربی ها و پروتئین های غذا است و این کار زمان بیشتری رابرای شما  صرف می کند.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتئین

دربرنامه  رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتئین بیشتر افراد احساس می کنند که وزن زیادی کم کرده اید ، اما این  کاهش وزن به این علت است که شما آب زیادی را از دست داده اید. این نکته به این معنی است که شما بعد از  قطع کردن رژیم غذایی تان ممکن است  در کوتاهترین زمان  وزن از دست داده تان را دوباره بدست آورید. به علاوه ، انتخاب برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتئین به این معنی نیست که شما غذاها و مواد خوراکی سالم مصرف می کنید.

 معایب برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتئین

 

الیته این را بدانید که استفاده طولانی مدت ازبرنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتئین ممکن است برای شما  مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد. ممکن است در اثر مصرف بیش از اندازه  پروتئین و کربوهیدرات چربی های اشباع شده بدن شما زیاد شود و باعث بوجود آمدن بیماری های قلبی و حتی حملات عصبی و قلبی نیز برای شما شود. ‌چرا که معمولا مواد غذایی پر پروتئین دارای کلسترول بالایی نیز هستند. استفاده بیش لز از حد از پروتئین و کلسترول می تواند  احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را برای شما  افزایش دهد.

برنامه غذایی برای کاهش وزن

به علاوه کسانی که ازبرنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با پروتیین استفاده می کنند نسبت به افرادی که از رژیم های معمولی دیگر استفاده می کنند کلسیم بیشتری را از طریق ادرارشان از دست می دهند. این حالت باعث بوجود آمدن بیماری های کلیوی و سنگ مثانه برای افراد خواهد شد.

پس سعی کنید عادت های بد غذایی تان را ترک کنید  وورزش کنید. اگر تصمیم دارید از رژیم غذایی برای کاهش وزن کمک بگیرید برنامه غذایی انتخاب کنید که از مواد غذایی سالم و مورد تایید متخصص تغذیه استفاده کنید. برای کاهش وزن  سعی کنید از رژیم های غذایی کوتاه مدت  استفاده نکنید چرا که تاثیر آن کمتر و معایب و ریسک بیشتری برای فرد دارد.

انتخاب مناسب  برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

انتخاب مناسب برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن  موضوع بسیارمهم در کاهش وزن است. قبل از هر چیز شما باید بدانید که بدنتان به چه میزان انرژی نیاز دارد و همچنین هدف خود را از کاهش وزن مشخص کنید. اما این دو مورد کافی نیست. مسائلی مانند هزینه ی کلی رژیم غذایی یکی از  مسائلی است که نباید به آن بی توجه بود.

کربوهیدرات و برنامه رژیم غذایی کاهش وزن

دربرنامه رژیم غذایی کاهش وزن بیشتر افراد از همان ابتدا شروع به حذف مواد غذای قندی و نشاسته ای می کنند و مقدار مصرف سبزیجات غیر کربوهیدراتی مانند بروکلی، لوبیا سبز، فلفل، کرفس ،کاهورا افزایش می دهند.

 در برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن این نکات را رعایت کنید

دربرنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن تنها از سبزیجات استفاده نکنید به عنوان مثال  مصرف سالاد معمولی برای شام  می تواند باعث احساس خالی بودن برای شما کند  وبدن شما غذای بیشتری بخواهد. اما اگر در وعده غذایی خود ازغلات کامل، چربی های سالم و پروتئین  استفاده می کنید احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد  و دچار هوس های غذایی کمتری خواهید شد.

 

ویژگی برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن باید شامل تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن باشد یعنی موارد مورد نیاز بدن  را تامین کند تا بدن شما بعد از مدتی دچار بیماری نشود.

 

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه غذایی برای کاهش وزن  باید متعادل باشد

برنامه غذایی برای کاهش وزن  به هیچ عنوان نباید شامل  یک ماده غذایی باشد یا گروه خاصی از مواد غذایی را حذف کنید. رژیم غذایی سالم باید شامل همه  نوع مواد غذایی باشد. در برنامه سالم غذایی باید حجم مصرفی مواد غذایی کاهش یابد از نظر متخصص تغذیه هر فرد دریک  هفته مجاز به کاهش وزن یک کیلوگرمی و حداکثر یک و کیلو نیم گرمی می باشد.

 

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن  سازگار با عادات غذایی و فرهنگ

هر کشوری یک عادات غذایی مخصوص به خود را دارد و فرهنگ ها نیزدر این باره با هم  متفاوت است.به همین دلیل هر برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن باید برطبق عادات وفرهنگ غذایی شما تنظیم شودشما می توانید  با مراجعه به  مشاوره تغذیه برنامه های غذایی مناسب با برن  خودتان را دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن باید مداوم باشد

اگر می خواهید رژیم غذایی خود را برای همیشه داشته باشید باید به طور پیوسته این سبک غذایی را ادامه دهید. به همین دلیل رژیم غذایی مناسب ودر ست را انتخاب کنید.

 

برنامه رزیم غذایی کاهش وزن

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن رژیم  تحت نظر متخصص تغذیه

 

توصیه می شود برای پرهیز بروز مشکل در سلامتی بدن شما بدون مشورت با کارشناس تغذیه  برنامه غذایی برای کاهش وزن نداشته باشید.همچنین شما نمی توانید برای کاهش وزن از رژیم های دیگران و یا حتی رژیمهایی که قبلا خود افراد استفاده کرده اند نیز استفاده کنید زیرا یک برنامه علمی و اصولی نمی تواند برای همه زمان ها و همه افراد کاربرد داشته باشد و هرکسی باید با توجه به شرایط جسمی و سنی خود برنامه ای خاص را دنبال کند.

 

صرف نظرکردن از وعده‌های غذایی در رژیم لاغری

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی‌که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر از افرادی‌که صبحانه بخورند اضافه وزن دارند. درک غلطی در این مورد وجود دارد که صرف نظر کردن از صبحانه یا هر وعده‌ی غذایی باعث می‌شود کمتر کالری جذب کنیم، ولی واقعیت این است که بیشتر مردمی که کمتر از ۳ وعده غذا در روز می‌خورند، در انتهای روز با خوردن کالری بیشتری روز را تمام می‌کنند. برای خوردن ۳ وعده غذا در روز تلاش کنید. همیشه روزتان را با یک صبحانه سالم شروع کنید ولی مراقب باشید که از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

به عنوان مثال یک صبحانه سالم می‌تواند پروتئین و فیبر داشته باشد. یک تخم مرغ یک تکه نان تست گندم و نصف گریب فروت فقط ۲۵۰ کالری دارد و شما را تا شب سیر نگه می‌دارد. به رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری خود باید توجه کنید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

توصیه هایی در رژیم غذایی برای کاهش وزن

در رژیم های غذایی برای کاهش وزن  توصیه شده که مقدار زیادی میوه و سبزیمیل کنید. میوه و سبزی کالری و چربی کمی دارند  و مملو از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند و درنتیجه باعث لاغری می شود.

-در رژیم غذایی برای کاهش وزن آب بیشتری بنوشید. نوشیدن آب کالری سوزی را افزایش داده و در نتیجه لاغری را در پی دارد.

-جهت لاغری غذاهای مملو از فیبر را بیشترمصرف کنید. مصرف فیبر القا کننده ی حس سیری بوده و به لاغری فرد کمک بیشتری می کند. غذاهای گیاهی مانند میوه، سبزی، جو دوسر، نان با آرد کامل، برنج قهوه ای، لوبیا، عدس و نخود مملوء از فیبر هستند.

-هنگام میل کردن مواد غذایی حتما به برچسب مواد غذایی توجه کنید. مقدار کالری درج شده در برچسب را در نظر بگیرید. و از خوردن مواد عذایی با کالری بالا در رژیم لاغری خود اجتناب کنید.

 

 

رژیم غذایی برای کاهش وزن

-از نظر روانی ثابت شده است که برای رژیم های لاغری از ظروف کوچکتر استفاده کنید. با استفاده از ظروف کوچکتر، تدریجا به کمتر خوردن و گرسنه نشدن عادت خواهید کرد. ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا معده پیام سیری را به مغز ارسال کند؛ بنابراین برای کم کردن وزن خود همواره آهسته غذا خورده و قبل از سیر شدن، دست از خوردن بکشید

بسیار مهم است که با خواب و استراحتی مناسب، به ریکاوری از ورزش و فعالیت بدنی که داشتید بپردازید. کمبود خواب و سطح استرس بالا می تواند باعث اختلالات هورمونی و متابولیک شود، در نتیجه ثابت نگه داشتن وزن کم شده نیز دشوار می شود.

 

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *