رژیم غذایی برای لاغری

رژیم غذایی برای لاغری

رژیم غذایی برای لاغری

رژیم غذایی برای لاغری یک  رژیم غذایی است که مواد مغذی مورد نیازبدن را جهت  رسیدن به تناسب اندام مناسب فراهم کندبرای دریافت مواد مغذی مناسب از رژیم غذایی برای لاغری باید به کالری دریافتی مواد غذایی خود دقت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

رژیم غذایی برای لاغری

 

 

 

 

 

چرا رعایت یک رژیم غذایی برای لاغری اهمیت دارد؟

رعایت یک رژیم غذایی متعادل به این علت مهم است که اعضا و بافت های بدن به مواد مغذی مناسب نیاز دارند تا بتوانند به درستی  کارانجام دهند. همان گونه که می دانید بدون مواد مغذی مناسب، بدن بیشتر در خطر بیماری ها، عفونت ها، خستگی و عملکرد ضعیف بدن قرار می گیرد. افرادی که  رژیم غذایی برای لاغری درستی ندارند بیشتر در خطر مشکلات  بعد از رژیم قرار می گیرند .

 

 

 

 

رژیم غذایی برای لاغری با غلات

اکثر مردم از آرد سفید نسبت به غلات دیگر بیشترین استفاده را می کنند آرد سفید تصفیه شده ارزش غذایی بسیار کمی برای افراد  دارد چون پوست غلات یا رویه بیرونی آنها در طی فرآیند تصفیه می شوند. این پوسته بیشترین مواد مغذی غلات را در خود دارد.غلات کامل شامل تمام قسمت ها از جمله این پوسته می شود.

 

 

غلات کامل مواد مغذی بسیار بیشتری را برای بدن فراهم می کنند. بنابراین  شما می توانید به جای نان سفید و پاستا ازنوع سبوس دار آنها که با غلات کامل درست می شوند، استفاده کنید. پروتئین دررژیم غذایی لاغری گوشت و لوبیا از منابع اصلی پروتئین هستند، ماده مغذی که برای رشد مناسب عضلات و مغز ضروری است.

 

 

رژیم غذایی برای لاغری

 

رژیم غذایی برای لاغری با گوشت

گوشت های کم چرب مانند گوشت مرغ، ماهی وبرخی از برش های گوشت قرمز بهترین انتخاب برای شما محسوب می شوند. حذف پوست و بریدن قسمت های چربی که مشهود هستند ازبهترین راهها برای کاهش چربی و کلسترول گوشت است. سلامت و غذایی که حیوان استفاده کرده است، نیز اهمیت دارد و روی اسید چرب های موجود درگوشت تاثیر گذاراست ، بنابراین دامی که با علف تغذیه می کند انتخاب بهتری برای شما محسوب می شود.

 

 

 

 

 

رژیم غذایی برای لاغری یا ورزش؟

به طور کلی رژیم لاغری به معنی گرسنگی کشیدن نیست در رژیم لاغری علاوه بر خوردن سبزیجات و میوه های سالم، ورزش کردن، عدم استعمال دخانیات و کم کردن نوشیدن الکل یا عدم نوشیدن آن نیز برای لاغری مهم است.

بنابراین رژیم لاغری را نباید جدا از ورزش کردن تصورکنید.هر رژیم غذایی که برای لاغری دارید کمی ورزش کردن در کنار آن، باعث می شود نتیجه بهتری از لاغری خود بگیرید.

 

 

و بعضی از افراد برای لاغری  تصمیم می گیرند که یک کدام از اینها یعنی، یا ورزش و یا رژیم را برای لاغری انتخاب کنند. از آنجایی که بسیاری از رژیم ها تنها با کم شدن آب میان بافتی و تحلیل عضله به لاغری بدن می پردازد ورزش کردن به جای رژیم گرفتن می تواند راه بهتری برای کاهش وزن داشته باشد چون نه تنها باعث تحلیل عضلات و قوای جسمانی شما نمی شود بلکه آن ها را نیز تقویت می کند.

رژیم غذایی برای لاغری

البته این را بدانید که لاغر شدن چه با ورزش و چه با رژیم لاغری پایدار نیست و پس از ترک این دو وزن شما میتواند به حالت اولیه خود بازگردد، لذا در این بخش مهم این نیست کدام راه را برای لاغر شدن انتخاب می کنید، تنها باید در آن پشتکار داشته باشید.

 

چرا معمولا رژیم غذایی برای لاغری موثر نیستند؟

یه طور کلی میزان وزن شما به مقدار غذایی که می خورید و مقدار انرژی که می سوزانید بستگی دارد. چیزی که بیشتر مردم به آن توجه ندارند این است که گرسنگی و انرژی توسط مغز کنترل می شود که بدون آگاهی ما صورت می گیرد.

همچنین مغز ما حس خودش را نسبت به وزن ضروری ما دارد. مهم نیست که ما چه مقداری را برای وزن خود در نظر داریم، مغز ما یک بازه 4.5 تا 7 کیلوگرمی را برای کاهش و افزایش وزن در نظر میگیرد و ما می توانیم با تغییر در سبک زندگیمان وزن خود را در این محدوده بالا و پایین ببریم اما برای تغییر در وزن خود در خارج این محدود کار دشواری را باید انجام دهیم.

 

 

رژیم غذایی برای لاغری  تنها  زیر نظر پزشک

 

توصیه می شود برای حفظ  سلامت خود بدون مشورت با کارشناس تغذیه  اقدام به گرفتن رژیم غذایی نکنید. این امر شامل تکرار رژیم های دیگران و یا حتی رژیمهایی که قبلا خود افراد استفاده کرده اند نیز می شود زیرا یک برنامه علمی و اصولی نمی تواند برای همه زمان ها و همه افراد کاربرد داشته باشد و هرکسی باید با توجه به شرایط جسمی و سنی خود برنامه ای خاص را دنبال کند.

 

 

 

نکاتی در مورد رژیم غذایی برای لاغری

-در رژیم غذایی برای  لاغری بسیار توصیه می شود که مقدار زیادی میوه و سبزی را میل کنید. میوه و سبزی کالری و چربی کمی داشته و مملو از فیبر، ویتامین ومواد معدنی است و درنتیجه باعث لاغری در افراد می شود.

-برای لاغری آب بیشتری بنوشید. نوشیدن آب کالری سوزی را افزایش داده و در نتیجه لاغری را در پی دارد.

-جهت لاغری اندام  غذاهای مملو از فیبر را مصرف کنید. مصرف فیبر حس سیری بیشتری کنید. و به لاغری افراد کمک می کند. غذاهای گیاهی مانند میوه، سبزی، جو دوسر، نان با آرد کامل، برنج قهوه ای، لوبیا، عدس و نخود مملوء از فیبر هستند.

 

رژیم غذایی برای لاغری

هنگام میل کردن مواد غذایی حتما به برچسب مواد غذایی توجه کنید. مقدار کالری درج شده در برچسب را در نظر بگیرید. و از خوردن مواد غذایی با کالری بالا در رژیم لاغری خود اجتناب کنید.

-از نظرروانی ثابت شده است که برای رژیم های لاغری از ظروف کوچکتر استفاده کنید. با استفاده از ظروف کوچکتر، تدریجا به کمتر خوردن و گرسنه نشدن عادت خواهید کرد.

– بیست  دقیقه زمان لازم است تا معده پیام سیری را به مغز ارسال کند؛ بنابراین برای کم کردن وزن خود همواره آهسته غذا خورده و قبل از سیر شدن، دست از خوردن بکشید.

انواع رژیم لاغری

در دنیای امروز که لاغر بودن یک زیبایی محسوب میشود، رژیم های لاغری زیادی پا به عرصه حضور گذاشته اند.علاوه بر اینکه هر متخصص تغذیه روش خاص خود را در لاغری برای هر فرد پیش می گیرد. در دنیای مجازی نیز برنامه های غذایی به عنوان رژیم های لاغری به وفور یافت می شود  که شما با توجه به شرایط بدنی خود باید بهترین آن را انتخاب کنید.

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *