رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم لاغری سریع و موثر یکی از چیزهایی است که امروزه خیلی از افراد به دنبال آن هستند.چاقی یکی ازدغدغه های اساسی بین اکثر افراد است همچنین  اضافه وزن،در سالهای اخیر تبدیل به مشکل بیش از نیمی از زنان و مردان کشورمان شده است و این افراد به دنبال رژیم لاغری هستند.

رژیم لاغری سریع و موثر چیست

 

 رژیم لاغری سریع و موثردر بین افراد

خیلی از افراد مدعی اند که می توانند دریک مدت بسیار کوتاه با استفاده از رژیم لاغری سریع و موثر کاهش وزن خوبی داشته باشد. اما این را بدانید که کاهش وزن زیاد در زمان بسیار کم برای شما بسیار خطرناک و غیر اصولی است و به سلامت شما آسیب خواهد زد و واقعیت این است که داشتن کاهش وزن اصولی با رژیم لاغری سریع وموثربسیار مشکل است .

 

نکاتی که دررژیم لاغری سریع و موثرباید بدانید

-برای خیلی از رژیم لاغری سریع و موثرباید مولتی ویتامین مصرف کنید.

-رژیم لاغری سریع و موثرنباید پیش از یک دوره رژیم تکرار شود اگر می خواهید رژیم را  تکرارکنید بهتر است چند ماه صبرکنید.

این را بدانید که رژیم لاغری سریع و موثر که در طول مدت زمان کوتاه وزن شما را کم کند به دلیل این است که چیزی که شما در این نوع رژیم ها ازدست می دهید آب بدن شما است و شما هیچ گونه چربی را از دست نمی دهید به همین دلیل بعد از مدت کوتاهی وزنتان شما به حالت اولیه باز خواهد گشت.

 

نکاتی مهم برای رژیم لاغری سریع و بدون عوارض

در رژیم لاغری سریع وبدون عوارض  درابتدا باید به این نکته توجه کنید که کم تحرکی و برنامه غذایی نامناسب در بین افراد به خصوص بانوان بسیار شایع است  اما شما می توانید با یک رژیم لاغری سریع وبدون عوارض ، علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی بدن وافزایش متابولیسم، کاهش وزن خوبی داشته باشید.

 

 

در رژیم لاغری سریع وبدون عوارض مصرف الکل به هیچ عنوان نداشته باشید وسعی کنید آب زیاد بنوشید. این کار باعث می شود شما کالری کمتری مصرف کنید. به عنوان مثال شما می توانید یک لیوان آب را 30دقیقه قبل از غذا بخورید  این کار باعث می شود شما کالری کمتری مصرف کنید.

 

همچنین شما باید در رژیم لاغری سریع و موثرو بدون عوارض مصرف نمک را تا جای امکان کم کنید و یا چاشنی های جایگزین گیاهی را استفاده کنید

 

انواع رزیم لاغری سریع و موثر

 

ودریک  رژیم لاغری سریع و موثر فعالیت های بدنی کافی داشته باشید این فعالیت می تواند شامل دویدن، ایروبیک، شنا، پیلاتس، و یا پیاده روی باشد . این گونه  ورزش ها به تقویت عضلاتی که طی 5 روز شروع به کاهش می کنند کمک می کنند

 

 

 

دریک رژیم لاغری سریع و موثر چه چیزی را باید بدانیم

رسیدن به وزن دلخواه دررژیم لاغری سریع و موثر از نظر هرکسی متفاوت است ممکن است فردی تمایل به استخوانی شدن و لاغری بیش ازحد داشته باشد این در حالی است که برخی سلیقه ای متفاوت داشته و اندامی پرتر را می پسندند .

 

یکی از نکاتی که شما باید بدانید این است که برخی افراد برای داشتن رژیم لاغری سریع و موثر کالری غذاهای مصرفی خود را  در طول دوره ی رژیم غذایی به صورت لیست بلند بالا از غذاها  تهیه می کنند وآن را محاسبه می کند که این کار باعث درگیری و وسواس ذهنی بسیار زیاد در فرد می شود تا حدی که خوردن هر لقمه ی غذا شخص را به فکر فرو می برد که به محاسبه ی کالری دریافتی خود بپردازد .

 

البته توصیه می شود که در دوران رژیم لاغری سریع و موثر باید ذهن خود را رها کنید به نحوه ی  که به خوراک و کالری غذا خود خیلی توجه نکنید و دراین راه تنها به متخصص تغذیه  اعتماد کنید.

 

 در رژیم لاغری سریع و موثر چه چیزهایی را رعایت کنیم

دررژیم لاغری سریع و موثردرابتدا این نکته را رعایت کنید که به حد کافی بخوابید وخوابیدن باید یکی از بهترین تکنیک‌های شما برای رسیدن به هدفتان باشد. بیشتر افراد کاملاً از این موضوع آگاه اند که باید به اندازه کافی بخوابند اما همه این قضیه را جدی نمی گیرند  باید این را بدانید که  کمبود خواب باعث افزایش اشتها می شود

قهوه را تلخ  بخورید ،نیم ساعت قبل از غذایی آب بنوشید هروقت احساس گرسنگی خیلی زیادی داشتید سعی کنید درعوض آب بنوشید چون گاهی بدن شما احساس تشنگی با گرسنگی  را با هم اشتباه می گیردبنابراین آب رسانی به بدن،را به حد کافی انجام دهید.

 

در رژیم لاغری سریع و موثر چه چیزی هایی نخوریم

-در رژیم لاغری سریع و موثر غذاهای سرخ کردنی را به طور کامل کنار بگذارید. کارشناسان در مورد خوردن غذاهای سرخ شده معتقدند که دررژیم لاغری سریع و موثر بخارپز کردن یا آب پز کردن برخی از غذاها به جای سرخ کردن تفاوت زیادی با هم ایجاد می‌کند.

– دررژیم لاغری سریع و موثرسعی کنید در ظرف قرمزغذا بخورید،این یک استراژدی برای کاهش وزن است که از بشقاب و فنجان قرمز برای کاهش وزن استفاده می شود تحقیقات نشان داده است که افرادی که در ظروف قرمزغذا می‌خورند، تمایلشان به پُرخوری کمتر می شود.

– بیشتر افراد درهنگام مصرف سوپ و مصرف آبمیوه و نوشابه کالری مایعات را حساب نمی کنند در صورتی که این گونه مایعات نیز کالری خود رادارند.  شما می توانید با جایگزین کردن آب‌های طعم‌دار به جای نوشابه‌ها یا آبمیوه‌های شیرین، به سلامتی خود کمک کنید.

 

رژیم لاغری سریع و موثر و نوشیدنیها

 

 

یکی از نوشیدنی های مفید برای شما قهوه است که البته ، فواید زیادی برای سلامتی دارد و به کاهش وزنتان  نیزکمک می‌کند اما به شرط اینکه بدون شیرینی و چربی باشد.

 

انواع  رژیم لاغری سریع و موثر

امروزه رژیم های لاغری سریع و موثری وجود دارد که به شما کمک می کند تا لاغر شوید ما در اینجا به برخی از این رژیم ها اشاره کرده ایم اما این را بدانید که این نوع رژیم ها برای تمامی افراد پاسخ گو نمی باشد و حتی ممکن است برای شما عوارضی نیز به همراه داشته باشد بهترین رژیم برای شما مراجعه به متخصص تغذیه است و دریافت رژیم از افراد متخصص است.

رژیم لاغری سریع و موثر کانادائی :دراین نوع رژیم به شما توصیه می شود ازمیوه بدون پوست و میوه فصلی استفاده کنید.البته این را بدانید که با این گونه رژیم شما مواد غذایی لازم برای بدن خود را بدست نخواهید آورد.

رژیم لاغری سریع و موثرکتوژنیک : این نوع رژیم  مناسب برای افرادی است که می خواهند با عزم راسخ لاغر شوند و چربی های اضافه چند ساله  خود را از بدنشان خارج کنند این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است.

اما همان گونه که گفته شد این گونه رژیم برای تمامی افراد باعث لاغری نمی شود و بهترین روش برای لاغری مراجعه به متخصص تغذیه خوب است که با توجه به شرایط جسمی شما بهترین رژیم را به شما ارائه می دهد.

در رژیم لاغری سریع وموثر به این موارد توجه کنید

توصیه رژیم لاغری معمولاً هر هفته نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن برای هر فرد  است و ماهیانه 3 تا 5 کیلوگرم توصیه می شود.

 در دو هفته اول بعد از رژیم بیشتر افراد  به شدت  آب از دست می دهند البته بعد ازدو هفته آب از دست رفته جبران خواهد شد.و در عوض به جای آن بافت چربی یدن شما شروع به سوختن می کند. به طور کلی توصیه می شود از گرفتن رژیم های غذایی خودسرانه امتناع کنید و حتما زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید. همچنین نوشیدن آب در این دوران بیشتر از پیش توصیه می شود.

بهتر استشما  با مشورت يک متخصص تغذيه، برنامه فعاليت جسماني  خود را تهيه کنيد. انجام این فعاليتهاي جسماني لازم نیست در حد حرفه اي باشد، زیرا انجام ورزشهاي ساده روزانه به مدت سي دقيقه ولي به طور مداوم ، در سوزاندن کالري و چربي بدن مفيد است، از نظر کارشناسان، بهترين ورزش براي کاهش وزن، پياده روي است.

در رژیم لاغری سریع وموثر توصیه می شود برای پرهیز از هر گونه خطر برای  سلامتی خود بدون مشورت با متخصص تغذیه اقدام به گرفتن رژیم غذایی نکنید. شما حتی باید از تکرار رژیم های دیگران و یا حتی رژیمهایی  خود تان که  قبلاازآن  استفاده کرده اید نیز پرهیز کنید. زیرا یک رژیم لاغری  نمی تواند برای همه زمان ها و همه افراد کاربرد داشته باشد و هرکسی باید با توجه به شرایط جسمی و سنی خود برنامه ای خاص را دنبال کند.

ویژگی های رژیم های لاغری موثر چیست؟

-دررژیم های لاغریسریع و موثر است  همراه با ورزش باشد.

-این رژیم های غذایی باید اجازه استفاده از انواع مواد غذایی را به گروه های مختلف را بدهد.

 

-رژیم لاغری سریع و موثر باید روندی تدریجی و پایدار داشته باشد.

-رژیم های لاغری سریع و موثر باید همراه با پروتئین کنترل شده باشد.

 

رژیم لاغری سریع و موثر

-رژیم لاغری سریع و موثر باید توسط یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی تجویز شود.

-رژیم لاغری سریع و موثر متکی به مکمل ها نیست.

-رژیم های غذایی مناسب نوشیدن مقدار کافی آب رابه شما توصیه می کند.

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *