رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

 

رژیم لاغری سریع متعددی برای کاهش وزن وجود دارند که غالبا با عوارض شدیدی همراه هستند. زیرا در رژیم لاغری سریع کالری دریافتی از غذاها در مقایسه با نیاز بدن کمتر است.

زیرا بیشترین رژیم ها توصیه می کنند در زمان کوتاهی وزن کم کنید، همچنین رژیم های لاغری سریع با توجه به محدودیت های غذایی که در لیست های غذایی شان دارند، سبب بروز مشکلاتی مانند پرخوری عصبی، ریزش مو، ناراحتی معده و گوارش، شل شدن پوست و آب شدن عضلات می شوند.

 

رژیم لاغری سریع

جالب است بدانید دررژیم  لاغری سریع تقریبا 25 درصد وزنی که از دست می دهید عضله و آب بدن خواهد بود نه چربی در این رژیم ها سوخت و ساز بدن کند است و احساس ضعف و گرسنگی و میل به غذا خوردن افزایش می یابد و روز به روز چاق تر خواهید شد.

در رژیم لاغری سریع به این نکات توجه کنید

 

در رژیم لاغری سریع مصرف حبوبات توصیه می شود تحقیقات نشان داده است که  افرادی که در رژیم غذایی خود از حبوبات بیشتر استفاده کرده‌اند، اندام متناسب تری دارند. اگر به دنبال رژیم لاغری سریع هستید پیشنهاد ما به شما این است که لوبیا چیتی و عدس را حتما در وعده‌های غذایی خود میل کنید.

 

شیرینی و شکلات را به طور کامل حذف کنید شیرینی و شکلات، کلوچه و آب‌نبات نمونه‌هایی از غذاهایی هستند که باید مصرف‌شان را متوقف کنید اگر بدانید رژیم لاغری با حذف شیرینی چه تاثیری بر سلامت بدن و تناسب اندام دارد، همین امروز مصرف آن خوراکی‌ها را متوقف ‌کنید. توجه داشته باشید که وقتی، مصرف قندهای ساده را متوقف کنید، ظرف مدت یک یا دو هفته از روند کاهش وزن‌تان را مشاهده کنید.

 

ماکارونی و پاستا را از رژیم غذایی خود خارج کنید خوردن ماکارونی، پاستا و سایر مواد هیدروکربنی در رژیم لاغری سریع ممنوع است. شاید برایتان جالب باشد وقتی نتیجه نخوردن این غذاها را در مدت کمتر از ده روز مشاهده کنید.

 

رژیم لاغری سریع

نبایدهای رژیم لاغری سریع

مصرف نمک را به حداقل مقدار ممکن برسانید اگر می‌خواهید چیزی برای میان وعده بخرید،قبل ازخرید مقدار نمک آن را از روی برچسب آن بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از خوردن انواع چیپس و پفک و سایر غذاهای فرآوری شده دوری کنید.یک بسته بزرگ چیپس حدود 1260 کالری دارد و هر چقدرمقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است.

 

از خوردن انواع دسر پرهیز کنید شما می توانید به جای خوردن دسرهایی مانند قهوه شیرین شده با خامه و دریافت 670 کالری، از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید تا فقط 30 کالری ذخیره کنید.

 

از مصرف نوشیدنی های قندی و آب میوه پرهیز کنید شربت ها، آب میوه های شیرین  و خامه اضافی روی دسرها باعث جمع شدن 500 کالری در بدن می شوند که نخوردن آنها باعث می شود از ذخیره شدن کالری اضافی جلوگیری کنید.

 

 

 

خطرات کاهش وزن و لاغری سریع چیست؟

 

بیشتر رژیم‌های لاغری سریع تأثیرات مخرب زیادی بر بدن باقی خواهد گذاشت . برخی از خطرات احتمالی ناشی از این رژیم‌ها عبارت‌اند از:

-سنگ کیسه‌ی صفرا  15 تا 25 در صد از افرادی که طی چند ما، مقدار بسیار زیادی وزن کم می‌کنند دچار این عارضه می‌شوند.

-کم‌آبی بدن که می‌توان با خوردن مقادیر بسیار زیاد آب و مایعات آن را جبران کرد.

-سوءتغذیه که معمولاً ناشی از نخوردن پروتئین کافی برای چندین هفته‌ی متوالی است.

-عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن که در موارد نادری می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد

رژیم لاغری سریع

این نکته را بدانید که افرادی که با رژیم‌های لاغری سریع، وزن خود را کم می‌کنند معمولاً دوباره به وزن قبلی خود بازمی‌گردند و در برخی مواقع وزن آن‌ها از قبل نیز بیشتر خواهد شد که این روند به اضافه کردن وزن و رژیم گرفتن‌های مکرر و نوسانی تبدیل می‌شود.

رژیم‌های غذایی سالمی وجود دارند که وزن شما را با سرعتی معقول کم می‌کنند اما این کار را به روشی سالم‌تر انجام می‌دهند. این رژیم‌ها هم از لحاظ پزشکی و علمی تائید شده هستند  و هم شما را به سمت داشتن برنامه غذایی سالم سوق می‌دهند. برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب، با متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

انتخاب بهترین رژیم لاغری

 

بهترین کار در زمان انتخاب یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری این است که سراغ رژیمی بروید که با نیاز های شما هم خوانی داشته باشد و بهبود دائمی شما را تأمین ‌ کند. در کل به دنبال رژیم‌ هایی بروید  که روی کاهش وزن ثابت نیم کیلو الی یک کیلو در هفته تمرکز کرده‌ اند.

با اینکه علم پزشکی ثابت کرده که کم کردن وعده های غذایی تان نمی تواند به کاهش وزن کمک کند اما شما می توانید با افزایش زمان ورزش روزانه و دریافت برنامه غذایی از یک پزشک تغذیه، وزن خود را کاهش دهید و تمام مواد مغذی که بدنتان به آن نیاز دارد را دریافت کنید

 

 

 

نشانه های نامناسب بودن یک رژیم لاغری

 

رژیم لاغری سریع با عنوان رژیم زودگذر نیز شناخته می شوند و علت آن این است که نمی توان آنها را به مدت طولانی  ادامه داد. از آنجایی که بسیاری از این رژیم های سریع، به هیج وجه قابل اطمینان نیستند، باید راهی برای شناسایی یک رژیم لاغری مناسب وجود داشته باشد. در انتخاب رژیم لاغری به نکات زیر توجه کنید.

 

 

رژیم لاغری سریع

حذف وعده ی غذایی

 

اگر رژیم لاغری تان از شما می خواهد که یکی از وعده های غذایی اصلی خود را حذف کنید در این صورت رژیم لاغری شما مناسب نمی باشد.امتناع کامل از غذا عادت درستی نیست و حتی ممکن است عوارض و مشکلات جدی را خصوصا برای بیماران دیابتی به دنبال داشته باش

 

رژیم لاغری بدون ورزش همان گونه که می دانید ورزش برای سلامتی انسان حیاتی است و در جریان خون و دیگر فعالیت های سیستم بدن انسان نقش مهمی دارد. بنابراین رژیم های لاغری که نیاز به ورزش ندارند، مضر می باشند. انسان اصولا برای حرکت به دنیا آمده است.از طرف دیگر ورزش به تنهایی نمی تواند تاثیر گذار باشد بنابراین رژیم لاغری و ورزش به صورت همزمان می توانند بسیار مفید واقع شوند.

رژیم لاغری سریع

چقدر کاهش وزن در هفته مناسب است و به بدن آسیب نمی رساند؟

وقتی شما کاهش وزنی برابر نیم کیلو تا یک کیلو در هفته داشته باشید، بیشترین از دست دهی چربی و کمترین ریزش عضله را خواهید داشت. پس به دنبال کاهش وزن سریع تر از این مقادیر نباشید. این را بدانید که کاهش وزنی سلامتی به همراه دارد که با کاهش چربی های بدن همراه باشد نه کاهش آب و عضله

 

هدی خورسندی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *