رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم انواع متفاوتی دارند. همان گونه که می دانید  چربی های دور شکم و پهلو آخرین چربی هایی هستند که آب می شوند. به همین سبب برای آب کردن این چربی ها باید زحمت زیادی کشیدو رژیم لاغری شکم درستی را انتخاب کنید.

 

رژیم لاغری شکم

شما نمی‌توانید چربی‌هایی که طی سال‌ها روی بدن‌تان جمع شده است را در زمان کوتاه از بین ببرید اما می‌توانید با استفاده از یک سری نکات مهم و رعایت رژیم‌های غذایی خاص و همراه نمودن آن با حرکات ورزشی، تا حد چشم‌گیری سایز خود را کم کنید و خود را برای کاهش وزن اصولی و اساسی آماده کنید. در اینجا به برخی رژیم های  لاغری شکم اشاره شده است

 

 

 

 

رژیم لاغری شکم  با مصرف چربی‌های غیراشباع چند پیوندی

بر اساس مطالعات انجام شده چربی‌های اشباع، چربی شکمی بیشتری نسبت به چربی‌های غیراشباع‌ چند‌پیوندی در بدن می‌سازند. وقتی ادر طی ۷ هفته روزانه به مقدار۷۵۰ کالری بیشتر به شکل روغن پالم (اشباع) یا روغن آفتابگردان (غیراشباع چندپیوندی) دریافت کردند،

 

افرادی که روغن پالم خورده بودند، چربی شکم آنها بیشتر شده بود و در مقابل کسانی که روغن آفتابگردان مصرف کرده بودند تراکم عضله‌ی بیشتر و چربی کمتری کسب کرده بودند. چربی‌های غیراشباع چندپیوندی در آجیل، دانه‌های گیاهی و ماهی یافت می‌شود و به لاغری شکم کمک می‌کند.

 

رژیم لاغری شکم با حذف خوردن غذا پیش از خواب

بیشتر ما می دانیم  نباید پیش از رفتن به رختخواب غذای سنگین بخوریم ، اما حتی خوردن مواد غذایی سالم در شب نیز می‌تواند بر کیفیت کالری‌سوزی بدن اختلال ایجاد کند.

رژیم لاغری شکم

اگر می‌خواهید هنگام خواب بدن‌تان ذخیره‌ی موجود چربی در بدن را به‌عنوان سوخت بسوزاند هر شب در وعده‌ی شام به اندازه‌ی کافی بخورید و دو ساعت پیش از رفتن به رختخواب به طرف هیچ غذایی نروید.

 

 

 

رژیم لاغری شکم با نوشیدن آب کافی

آب نوشیدن همیشه مهم است، اما وقتی قصد لاغری شکم خود را دارید اهمیت آن دوچندان می شود. وقتی آب می نوشید، بدن تان می تواند تعادل مناسب مایعات را حفظ کند، آب را ذخیره نکند و با احساس سیری تمایل کمتری به غذا از خود نشان دهد. آب همچنین مولکول های چربی را شکسته و آن ها را به انرژی تبدیل می کند، مواد مغذی را به عضلات می رساند، و متابولیسم را متعادل می کند.

 

شما می توانید از آب طعم دار نیز استفاده کنید.برای طعم دادن به آب آشامیدنی خود، به آن تکه های خیار، لیمو یا پرتقال اضافه کنید. گیاهان و گل هایی مانند نعناع نیز برای طعم دادن به آب مناسب هستند.

 

 

دانه کتان در رژیم لاغری شکم

 

بذر کتان کمی بزرگتر از دانه کنجد است ، در رنگ کهربا مایل به قهوه ای و دارای عطر و طعم دیوانه کننده است و یک منبع خوب از الیاف وابسته به رژیم غذایی، اسیدهای چرب امگا 3 و لیگنان است هر کدام از این عناصر از منافع سالم مصرف بذر کتان می باشد بذر کتان حاوی حدود 20٪ پروتئین، 30٪ کربوهیدرات و بیش از 40٪ چربی است این میوه سرشار از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.که این مواد در لاغری شکم بسیار موثراست.

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم با حذف کربوهیدرات

 

محدود کردن مصرف کربوهیدرات بهترین روش لاغری شکم محسوب می شود. بسیاری از تحقیقات این موضوع را به اثبات رسانده‌اند. وقتی کربوهیدرات را حذف کنید، اشتهای شما کم می‌شود ومی‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

در بیش مطالعات نشان داده شده است که میزان کاهش وزن به واسطه‌ی رژیم غذایی کم‌ کربوهیدرات در مقایسه با رژیم کم‌چربی ۲ تا ۳ برابر بیشتراست. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سریع آب بدن می‌شوند و به‌ سرعت نتیجه می‌دهند و کاهشِ چشمگیر وزن درعرض چند روز قابل مشاهده خواهند بود.

 

 

رژیم لاغری شکم با حذف مصرف شکلات تلخ

 

یکی از مطالعات اخیر نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ از افزایش وزن و بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند. مطالعه ی دیگری نشان داد که میکروب های مفید درروده، شکلات را به یک ماده ضد التهابی و سالم تبدیل می کند. ویک میان وعده مناسب محسوب می شود که می توانید دررژیم لاغری شکم خود از آن استفاده کنند.

 

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم با حذف غذاهای سرخ کردنی

به صورت کلی غذاهای سرخ شده نسبت به نمونه های سرخ نشده ی خود، کالری و چربی بالاتری دارند. برای مثال یک وعده 100 گرمی سیب زمینی پخته، حاوی 93 کالری و صفر گرم چربی است در حالی که 100 گرم سیب زمینی سرخ کرده حاوی 319 کالری و 17 گرم چربی است. به همین علت باید برای رژیم لاغری شکم از غذای پخته استفاده کنید.

 

 

مصرف الکل ورژیم غذایی لاغری

الکل نه تنها باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن می شود، بلکه می تواند برنامه ی ورزشی شما را در صبح روز بعد از مصرف آن مختل کند چرا که نوشیدنی بوده و شما نمی توانید تشخیص دهید که چقدر ازکالری موجود در آن را دارید مصرف می کنید. پس تا حد امکان ازالکل یا حتی کوکتل های بدون الکل به دور باشید چون آنها هم میزان قند بسیار بالایی دارند.

 

رژیم لاغری یک هفته ای

 

هیچ مطالعه‌ای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. اما به طور کلی این احتمال وجود دارد که  یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است.

اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی‌سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم لاغری، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد.

 

رژیم لاغری شکم

 

 

آیا رژیم لاغری یک هفته ای مفید است

 

اگر قصد دارید سریع‌تر چند کیلوگرم از وزن خود کم کنید، می توانید رژیم لاغری یک هفته از را امتحان کنید.رژیم لاغری یک هفته ای برای اهداف بلندمدت‌تان خوب نیست. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید و بعد از رسیدن به وزن مطلوب‌تان آن را حفظ کنید، شیوه‌های کاهش وزن زیادی وجود دارند که بسیار بهتر و سودمندتر از رژیم لاغری کوتاه مدت است

هدی خورسندی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *