لاغری سریع شکم

لاغری سریع شکم

لاغری سریع شکم

لاغری سریع شکم برای بیشتر افراد کمی به سختی اتفاق می افتد .در صورتی که شما به دنبال رژیم لاغری سریع شکم و پهلو هستید بهتر است این کار را از طریق مشورت با پزشک متخصص تغذیه انجام دهید . بسیاری از افراد با پیگیری رژیم غذایی نامناسب و کاهش وزن سریع بدون توجه به عوارض و مشکلات پس از مدتی دچار مشکل می شوند.

لاغری سریع شکم

لاغری سریع شکم با رژیم لاغری گیاهی

 

برای لاغری سریع شکم  با رژیم لاغری گیاهی کلیه محصولات حیوانی بایداز رژیم غذایی حذف و مواد و منابع گیاهی جایگزین آنها شوند.داشتن  سطح کلسترول پایین و فشار خون نرمال، کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، چاقی و دیابت ، نتیجه پیروی از رژیم لاغری گیاهی است . این نوع رژیم غذایی برای سلامتی افراد چاق لازم و حیاتی است ولی می تواند برای افراد معمولی خطرناک باشد. اینکه چه کسی باید این رژیم لاغری را بگیرد،باید توسط پزشک یا متخصص تغذیه مشخص شود

 

برای بیشتر افراد  رژیم غذایی گیاهی و ورزش های روزانه کار ساده ای نیست و تنها می توانند درچند روز اول این رزیم غذایی را دنبال کنند. در ضمن شروع یک رژیم لاغری مناسب کار راحتی نیست و پشت کار و انگیزه بسیار می خواهد. برای  لاغری سریع رژیم لاغری خود را با تغییرات کوچکی در برنامه روزانه تان شروع کنید و یک دفعه سراغ برنامه های سخت و طاقت فرسا نروید. مثلاً می توانید برای شروع به جای استفاده از شیر پرچرب از شیر کم چرب استفاده کنید ، عوارض رژیم لاغری سریع شکم  می تواند بسیار زیاد و مشکل زا باشد .

 

روشهای لاغری دریک ماه

روش های درمان چاقی و لاغری دریک ماه  عبارتند از دریافت رژیم غذایی ، ورزش و فعالیت بدنی ، تغییرات رفتاری ، داروهای تجویزی جهت کاهش وزن است. معمولاً کاهش وزن از طریق تغییراتی در سبک زندگی (تغییر رژیم غذایی ، افزایش فعالیت بدنی ، و تغییرات رفتاری ) امکان پذیر است اما در موارد بسیار جدی و با اصلاح شیوه زندگی از دارو درمانی و جراحی نیز به عنوان درمان کمکی استفاده می شود.

 

عارضه مهم لاغری سریع شکم

 

لاغری سریع شکم ممکن است عوارضی مانند کاهش وزن سریع ، ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون و ضعف و بی‌حالی، پوسیدگی دندان‌ها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی افسردگی از عوارض در پی داشته باشد. لاغری سریع که به طور معمول در جریان کم‌خوری و ورزش شدید ایجاد می شود برای فرد عوارضی به همراه خواهد داشت و این لاغری برگشت پذیر خواهد بود.در اینجا به برخی از زوشهای لاغری سریع شکم اشاره شده است.

 

 

لاغری سریع شکم

 

 

میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید

برای لاغری سریع شکم می توانید هر روز قدری کمتر غذا بخورید. در ابتدا سعی کنید به‌تدریج مقدار کالری دریافتی خود را کم کنید، سپس بر روی مقدار کالری‌ای تمرکز کنید که به شما کمک می‌کند تا بدون سختی و تحمل گرسنگی شدید، وزن کم کنید. محاسبه‌ی کالری کار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای نیست، ولی برای رسیدن به وزن ایده آل باید پشتکار و صبر داشته باشید؛ مطمئن باشید این روشی عالی برای رسیدن به تناسب اندام است.

 

اگر بیشتر از مقدار کالری دریافتی در طول روز کالری بسوزانید، حتما وزن کم می‌کنید. شاید بتوان این روش را یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اصول کاهش وزن دانست اما درلاغری سریع شکم بسیار تاثیرگذار است.همچنین هر روز میزان کالری غذاهای مصرفی خود را یادداشت کنید و مراقب باشید مقدار کالری دریافتی‌تان بیشتر از کالری هدف‌ نشود.

 

 

 

آب بنوشید تا وزن کم کنید

آب نقش مهمی در کاهش وزن دارد. نوشیدن آب در طول روز علاوه ‌براینکه موجب کاهش اشتها می‌شود، پوست‌تان را نیز شاداب‌تر می‌کند.

برای لاغری شکم سریع شکم قبل از هر وعده‌ی غذایی دو لیوان آب بخورید. نوشیدن آب قبل از غذا باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید و در نتیجه کالری کمتری دریافت می‌کنید.

اگرچه مقدار آب مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است، اما مردان و زنان روزانه به‌ترتیب در حدود ۳ لیتر آب نیاز دارند که این مقدار شامل مقدار آب موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها نیز می‌شود.

چای سبز بنوشید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند.صرف‌نظر از همه‌ی کارها در اولین گام بهتر است، مصرف نوشابه را ترک کنید. درست است نوشابه کالری بسیار بالایی دارد ولی با نوشیدن آن سیر نمی‌شوید.

لاغری سریع شکم

 

وعده‌های غذایی را کاهش و تعدادشان را افزایش بدهید

 

برای لاغری سریع شکم وعده‌های‌ غذایی را به ۵ الی ۷ وعده‌ی کوچک‌تردر تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود سریع‌تر وزن کم کنید. با این روش در طول روز احساس سیری می‌کنید و مجبور نیستید برای غلبه بر گرسنگی، کالری بیشتری دریافت کنید.

 

برای این کار تنقلات سالم بخورید. تنقلات و خوراکی‌های مورد علاقه‌ی خود را به‌همراه میزان کالری هرکدام یادداشت کنید

 

برای لاغری سریع شکم صبحانه را حذف نکنید. بدن ما برای آغاز یک روز پرانرژی نیاز به غذا دارد. به‌همین‌خاطر، صبحانه وعده‌ی غذایی بسیار مهمی است. به‌یاد داشته باشید که با حذف صبحانه نه‌تنها وزن کم‌ نمی‌کنید، بلکه احتمالا دچار اضافه وزن نیز می‌شوید.

 

لاغری سریع شکم

 

 

ورزش روزانه و لاغری سریع شکم

 

زمانی که ما غذای کمتری بخوریم بدن نیز در واکنش به این مساله سعی در کاهش سوخت و ساز و متابولیسم خود دارد تا با کمبود مواد غذایی سازگاری پیدا کند. به علاوه ممکن است به علت کمبود کالری بدن شما از توده های عضلانی به عنوان سوخت استفاده کند. بنابراین برای اینکه جلوی این فرایند را بگیرید می توانید با ورزش کردن و وزنه زدن به تقویت عضله های خود پرداخته و بدن را وادار به حفظ و تقویت عضلات خود کنید.

 

به علاوه بهتر است رژیم غذایی و محدودیت کالری را به صورت اصولی و با سرعت درست انجام دهید تا بدن دچار شک نشود. این نکته را در نظر داشته باشید که هدف تنها از دست دادن چربی و کاهش وزن نیست بلکه باید سلامت کلی و همچنین تناسب اندام تان را حفظ کنید.

 

همچنین انجام برخی تمرینات هوازی مانند پیاده روی یا شنا نیز می تواند مفید باشد. این تمرینات نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامتی کلی شما هم مناسب هستند. همچنین  ورزش مزایایی فراتر از کاهش وزن دارد ودر طول عمر، کاهش خطر ابتلا به بیماری، انرژی بیشتر و داشتن احساس بهتر تاثیر گذار است.

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *