لاغر شدن

لاغر شدن

لاغر شدن

لاغر شدن و کم کردن وزن برای برخی افراد تبدیل به یک مشکل و می توان گفت که آرزو شده است اما این نکته را بدانید که برای لاغر شدن  با راههای درست و کاربردی نتیجه بهتری خواهد داشت که در این مقاله به برخی از آنها اشاره شده است.

 

لاغر شدن

 

برای لاغر شدن وعده های غذایی خود را حذف نکنید

وعدهای غذایی خود را به هیچ عنوان حذف نکنید به عنوان مثال خوردن یک صبحانه ی سالم، باعث می شود که مقدار متابولیسم بدن در طول روز افزایش پیدا کند، وبه همان میزان انرژی تان بالا برود و همین امر موجب می شود  میلتان به خوردن تنقلات در طول روزکمتر شود .برنامه ریزی کنید که هر ۲ یا ۴ ساعت یک وعده کوچک بخورید تا متابولیسم را فعال نگه دارید. مرتب غذاخوردن، باعث می شود که قند خون ثابت بماند و کالری های مضر را کاهش دهد و نمی گذارد از برنامه غذایی تان منحرف شوید.

برای لاغر شدن استراحت کافی داشته باشید

داشتن یک استراحت کافی، به شما کمک می کند تا  در طول روز انرژی کافی داشته باشید. کمبود خواب، باعث می شود که عدم توانایی در کاهش وزن داشته باشید. پس کامل بخوابید تا در راه کاهش وزنتان به شما کمک کند.

ورزشی انتخاب کنید که کل بدن را درگیر کند

برای لاغر شدن ورزشی را انتخاب کنید که روی همه  گروه های  ماهیچه ای شما تاثیر بگذارد و همه  ماهیچه ای در یک زمان کالری بسوزانند برای مثال سعی کنید هنگام دویدن یا دوچرخه سواری ماهیچه های بازو با زانو را هماهنگ کنید.

لاغر شدن

برای لاغر شدن ورزش های قلبی عروقی انجام دهید

ورزش های قلبی عروقی و استقامتی برای کل بدن مهم هستند، ورزش های قلبی عروقی به شما کمک می کند که خیلی سریع وزن کم کنید. ورزش های سنگین و استقامتی، به کاهش وزن سریع کمکی نمی کنند اما باعث می شوند که متابولیسم بدن بیشتر و بهتر انرژی مصرف کند.

 

روشهای آسان برای لاغر شدن سریع

 

-برای لاغر شدن زمان غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید . وقتی تند تند غذا می خورید بدنتان نمی تواند سیگنالهای مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری در شما خواهد شد.

 

– سبزیجات بیشتری بخورید . با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده اید . به سالادتان هم به جای سس های چرب بهتر است آبلیمو اضافه کنید .

 

 

لاغر شدن

 

 

– سوپ بخورید . اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی به شما کمک می کند  که شما معده تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می کنید . سوپ سبزیجات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می رساند هم کالری کمتری دارد . اما نباید سوپ های خامه ای و آماده استفاده کنید.

 

 

خوراکی های برای لاغر شدن

 

-گریپ فروت جزء شناخته شده ای از رژیم های غذایی و برنامه های متعددی است که به که به شما کمک می‌ کنند وزن کم کنید. علاوه بر کم بودن کالری، آن‌ ها غنی از فیبر و محتوای آب هستند که به کاهش وزن شما بسیار کمک می‌ کنند.

 

کیوی

کیوی از میوه هایی است که غنی از پتاسیم، ویتامین K و ویتامین C است. این میوه ها  سطح بالایی از فیبررا دارند . کیوی به شما در لاغری سریع بسیار کمک می کند.

 

بلغور جو دوسر

 

بلغور جو دوسر یک گزینه صبحانه خوش‌ مزه و سالم است، به خصوص اگر قصد کاهش وزن دارید. بلغورها کالری کمی دارند اما سرشار از پروتئین و فیبر هستند، دو ترکیب که کنترل وزن و اشتها را تحت ‌تاثیر قرار می ‌دهند.

 

دانه کتان

 

دانه کتان دارای سطوح بالایی از فیبر است، دانه کتان  یک نوع فیبر قابل ‌حل است و آب را جذب می‌ کند تا یک ژل در سیستم گوارشی شما ایجاد کند. تحقیقات نشان می ‌دهند که فیبر محلول مخصوصا در کاهش سرعت هضم غذا موثر است که می ‌تواند به کاهش اشتها و کاهش جذب کالری بسیارکمک کننده باشد و در نتیجه به شما در کاهش وزن کمک ‌کند.

 

 

لاغر شدن

نکاتی که در هنگام لاغر شدن باید رعایت کنید

 

– سعی کنید از غذاهای کامل و بدون فراورده سازی استفاده کنید و به طورکلی برای لاغرشدن باید رژیم غذایی خود را بر پایه غذاهای کامل یا همان غذاهایی که بدون فراوری ساخته شده اند بگذارید .

– برای لاغر شدن غذا را با سرعت کمتری بخورید چرا که خوردن آهسته و آرام غذا می تواند باعث هضم آسانتر غذا و سیری شود و شما هر چه سریعتر غذا بخورید زمان سیری شما کاهش می یابد .

– هر روز خودتان را وزن کنید و مطالعات نشان می دهند که افرادی که هرروز خودشان را وزن می کنند سعی به سفت و سخت کردن رژیم غذایی خود می کنند و مواد غذایی کمتری مصرف می کنند.

-از خوردن نوشیدنی های شیرین تا جای ممکن خودداری کنید چرا که این نوشیدنی ها یکی از عوامل مهم در چاق شدن سریع شما می باشند واجتناب از آنها می تواند به لاغری کمک کند.

-آب بنوشید چرا که یک مطالعه ایی که اخیرا توسط محققان صورت گرفته نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از وزن فوری شما کمک کند.

لاغر شدن

 

-میوه های خوشمزه را بجای شیرینی و کیک بخورید.

-به جای کره با روغن زیتون غذا بپزید. مقدار کالری شان یکسان است، ولی این یکی سالم تر از آن است.

 

دلایلی  که مانع از لاغر شدن شما می شوند

بدون علم کافی رژیم می گیرید

افراد زیادی هستند که برای لاغری به صورت سر خود و بدون کمک گرفتن از متخصص تغذیه یا مطالعه کافی در این زمینه اقدام به رژیم گرفتن می کنند. این رژیم های خود سرانه به بدن شما آسیب وارد می کند و سبب شود که شما به جای از دست دادن چربی، آب و بافت ماهیچه ای خود را از دست بدهید.

به آنچه می خورید توجه نمی کنید

آگاهی از مهم ترین نکاتی است که باید به هنگام کاهش وزن و رژیم باید به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان می دهدکه افرادی که از غذاهای خود عکس می گیرند وزن بیشتری نسبت به سایرین کم می کنند این روش باعث می شود شما متوجه باشید که دقیقا چه چیزی مصرف می کنید و چه مقدار غذا می خورید.

 

 

لاغر شدن

سالم غذا نمی خورید

کیفیت مواد غذایی در رژیم غذایی از نکات مهم و قابل توجه می باشد. خوردن غذا های سالم به شما کمک می کند که بتوانید رژیم سالمی را دنبال کنید و به نتیجه مطلوبی برسید. پس فراموش نکنید که برچسب های ارزش غذایی را مورد بررسی قرار دهید و به میزان قند و چربی محصولات غذایی توجه داشته باشید.

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *