لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم برای بیشترافراد کار سخت و  دشواری است . به طورکلی چربی شکم نه تنها مانع اززیبایی و تناسب اندام شما می شود، بلکه باعث بیماری هایی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و مقاومت به انسولین نیز می شود

 لاغر کردن شکم

این را بدانید ، چربی های مضر بدن، سلامت هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین برای کاهش وزن وکوچک کردن شکم بیشتر مصرف غذاهایی که به بین بردن چربی ها کمک می کنند، توجه کنید

 

شکم بزرگ و بد شکل یکی از مشکلات افراد چاق است و کوچک کردن این شکم بزرگ شاید برای بیشتر مساله بسیار سختی باشد. با ترفندهای ساده ای می توانید شکم بزرگ و بدشکل تان را کوچک کنید در اینجا به لرخی از روشهای کوچک کردن شکم اشاره شده است.

 

برای لاغر کردن شکم برنج سفید راحذف کنید

شما می توانید برای لاغر کردن شکم برنج سفید را در رژیم غذایی خود با دیگر محصولات غله‎ای جایگزین کنید. از جمله برنج قهوه‎ای، نان قهوه‎ای، غلات کامل، جو دو سر مواد غذایی مناسب جایگرین برنج سفید هستند.

برای لاغر کردن شکم روز خود را با آب لیمو شروع کنید

این کار یکی از بهترین راه‎های درمانی برای لاغر کردن شکم است. اندکی آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و به آن کمی نمک هم اضافه کنید. نوشیدن این مخلوط هر روز صبح باعث افزایش متابولیسم بدن و رهایی از آن توده‎ی شکمی می‎شود.

لاغر کردن شکم

برای لاغر کردن شکم شیرینی جات را حذف کنید

برای لاغر کردن شکم از شیرینی جات، نوشیدنی‎های دارای مواد شیرین کننده و غذاهای غنی از روغن دوری کنید. مصرف این غذاها باعث افزایش چربی بدن اطراف مناطق مختلفی از بدن از جمله شکم و ران‎ها می‎شود.

 

برای لاغر کردن شکم، به اندازه‎ی کافی آب بنوشید

نوشیدن آب بعد از فواصل زمانی منظم کمک به افزایش متابولیسم و پاک سازی بدن از سموم می‎کند. پس روزانه به حد کافی آب مصرف کنید.

لاغر کردن شکم

 

برای لاغر شدن  شکم سیر خام بخورید

دو تا سه حبه سیر هر روز صبح بجوید و یک لیوان آب لیمو بعد از آن بنوشید. این راه درمانی فرآیند کاهش وزن را دو برابر کرده و باعث می‎شود گردش خون در بدن شما روان باشد.

برای لاغر کردن شکم میوهو سبزی فراوان بخورید

برای لاغر کردن شکم روزانه یک بشقاب میوه در صبح و شب بخورید. این امر باعث می‎شود بدن شما مملو از آنتی اکسیدان‎ها، مواد معدنی و ویتامین‎ها شود. و به لاغر ی شکم شما بسیار کمک می کند.

 

 

 

لاغر کردن شکم با غذاهای پر ادویه

استفاده از ادویه‎هایی نظیر دارچین، زنجبیل و فلفل سیاه در غذا باعث می‎شود بدن شما از مزایای سلامت زیادی بهره ببرد. آن‎ها کمک به مقاومت شما در برابر انسولین و کاهش سطوح قند خون می‎کنند. وهمچنین موجب لاغر کردن شکم نیز می شود.

 

 استفاده از لیست کالری های مواد غذایی

به مدت یک هفته با استفاده از لیست کالری ها، میزان کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کنید. در این مدت لازم نیست رژیم خاصی را رعایت کنید و می توانید رژیم غذایی معمول خود را حفظ کنید. این محاسبه، پایه ی تغییر رژیم غذایی تان به حساب می آید. بعد از محاسبه کالری روزانه شما باید کالری دریافتی روزانه تان را به ۵۰۰ کالری محدود کنید.

لاغر کردن شکم

 

-برای کاهش وزن و کاهش چربی های ذخیره شده در کل بدن و خصوصا شکم شما  مجبورید کالری دریافتی بدن را کاهش دهید. به مرور زمان این کاهش دریافت کالری منجر به کاهش وزن  نیز خواهد شد.

-به طور کلی، مصرف روزانه تنها ۵۰۰ کالری باعث می شود فرد هر هفته نیم  وزن کم کند. کارشناسان تغذیه معتقدند که این روش سالم و مطمئنی برای کاهش وزن می باشد.

-تهیه لیست کالری غذاها به شما کمک خواهد کرد  تا متوجه شوید چه غذاهایی دارای کالری افزود نی هستند و با حذف آنها از رژیم غذایی می توانید به روزانه ۵۰۰ کالری دست یابید.

 

مصرف مایعات پرکالری در لاغر کردن شکم

 

مصرف نوشیدنی های پر کالری همراه غذا، اغلب مسئول افزایش کالری های روزانه فرد می شوند. به علاوه حذف کامل این نوشیدنی ها از رژیم غذایی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وزنتان به خصوص در ناحیه شکم و پهلو  شما داشته باشد.

 

آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید

 

شما همزمان با داشتن رژیم لاغری می تواند به کاهش وزنتان سرعت بخشد. ورزش نیز مانند رژیم لاغری لزوما نباید زجرآور و سخت باشد. هر شخص، در هفته باید ۱۵۰ دقیقه فعالیتی انجام دهد که ضربان قلب را تا شدت متوسطی بالا ببرد که این فعالیت می تواند روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.تمرینات با شدت بالا در بازه های زمانی کوتاه (HIIT) برای سوزاندن چربی های زیرپوستی بسیار مفیداست.

 

 

خوراکی ها و مواد غذایی که موجب لاغر کردن  شکم میشوند

ماهی

ماهی دارای اسیدهای چرب امگا۳ است که  باعث کاهش التهاب در بدن و افزایش میزان متابولیسم می شوند. همچنین، هر چه التهاب کمتر باشد، شانس افزایش وزن  که به دلیل استرس و التهاب است، پایین تر می آید.به همین دلیل مصرف روزانه ماهی را افزایش دهید.

 

 

محصولات لبنی

 

شیر پر چربی، ماست و پنیر فتا، محصولات لبنی هستند که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید.شیر کم چرب بدون مواد مغذی است و باعث سیری نمی شود به همین دلیل از این مواد لبنی برای  لاغر کردن شکم خود استفاده کنید.

لاغر کردن شکم

 

مصرف قارچ را افزایش دهید

 

سطح پایین ویتامین D با  چاقی شکم مرتبط است ؛ قارچ منبع عالی ویتامین D و همچنین پروتئین است آنها کالری کم و محتوای آب بالایی هستند.

 

برای کوچک کردن شکم  روغن ماهی را از دست ندهید

 

برای مقابله با چربی‌های جمع شده در قسمت تحتانی شکم نیاز به مکمل نیز دارید. این مکمل‌ها به ایجاد تعادل در هورمون‌ها که باعث ذخیره‌سازی چربی‌ها و حتی مانع از آب شدن آن‌ها می‌شوند کمک می‌کنند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف کپسول‌های روغن ماهی مانع از ذخیره‌سازی چربی‌ها می‌شود.

لاغر کردن شکم

 

همچنین مصرف روزانه یک قرص مولتی‌ویتامین حاوی ویتامین B و منیزیم نیز درکوچک کردن شکم موثر است. مصرف این مکمل‌ها نیز به ایجاد تعادل در عملکرد غدد فوق کلیوی و حذف چربی‌ها کمک می‌کنند.

هدی خوزسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *