لیپوماتیک شکم

لیپوماتیک شکم یک شیوه درمانی کم تهاجمی و بی خطر برای افراد است جهت خروج چربی های اضافی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. حرکت دورانی این دستگاه با شکستن چربی های اضافی در ناحیه شکم و تبدیل آنها به گرانول های ریز چربی به خروج آن ها کمک خواهند کرد.

لیپوماتیک شکم

این درحالی است که بر خلاف روش جراحی شکم که نیازبه برش سرتاسری در ناحیه است چربی ها از سوراخ هایی ریز خارج می شوند. به این دلیل استفاده از روش لیپوماتیک شکم مورد استقبال بسیاری  از بیماران قرار گرفته است.

در حقیقت لیپوماتیک شکم روشی است بدون خونریزی که بیمار طی آن در این ناحیه دردی احساس نمی کند و این یکی از بزرگترین مزایای این شیوه محسوب می شود. جالب است بدانید که وزن بدن و سایز اندام مورد نظر، طی این روش تغییر چشمگیری خواهد کرد. لیپوماتیک با سرعتی بالا و در یک جلسه درمانی می تواند فرد را به اندام دلخواهش نزدیک کند.

لیپوماتیک شکم فرمی زیبا و جذاب به شکم شما خواهد داد . یکی از دلایلی که سبب شده است تا لیپوماتیک شکم مورد استقبال علاقه مندان قرار گیرد این است که بسیاری ازمشکلات موجود درروش هایی مانند لیپوساکشن را به همراه ندارد. از این لحاظ لیپوماتیک بهترین شیوه برای دست یافتن به یک اندام زیباست.

اقدامات لازم  قبل از لیپوماتیک چیست

-از نوشیدن آب زیاد در شب قبل ازعمل لیپوماتیک خودداری کنید .

-هنگامی که برای جراحی لیپوماتیک مراجعه می کنید ناشتا باشید.

– تمام آزمایش های تجویز شده را انجام دهید و نتایج را در اختیار پزشک قرار دهید .

-اگر بیماری خاصی دارید حتماً با پزشک در میان بگذارید.

– اگر قبلاً در ناحیه مورد نظر جراحی داشتید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

– برای مشاهده بهتر تغییرات ، از تمام زوایای ناحیه مورد نظرعکس تهیه کنید.

– دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

-روز قبل از جراحی لیپوماتیک به هیچ وجه از ویتامین  E استفاده نکنید.

چه افرادی کاندید عمل لیپوماتیک می باشند ؟

به طور کلی فردی کاندید مناسب لیپوماتیک است که احتمال کمترین میزان عوارض را با انجام این جراحی داشته باشد و بیشترین نتیجه را از آن ببیند.

هر فرد چاقی اجازه انجام جراحی لیپوماتیک را  نخواهد داشت  شخصی که چاقی از بالا تا پایین دارد و هیچ نقطه ای به طور خاص بیشتر نیست، نمی تواند از این روش استفاده نمایید زیرا لیپوماتیک برای چاقی موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که فردکاملا چاق است برداشتن یک نقطه سبب ظاهر نامناسب در فرد خواهد شد وهیچ کمکی به آن نخواهد نمود.

این روش درمانی برای افرادی مناسب می باشد که تمامی راه های موجود برای رسیدن به اندامی ایده آل را طی کرده اند اما به نتیجه ای نرسیده اند.برای انجام لاغري با ليپوماتيك بهتر است بیش از 18 سال سن داشته باشید.وهکمچنین برای انجام این روش باید وزنی ثابت داشته باشند.

لیپوماتیک شکم چگونه انجام می شود؟

برای اجرایی کردن عمل لیپوماتیک شکم ابتدا پزشک باید شکم را به دقت مورد بررسی قرار دهد و میزان چربی های اضافه آن را بسنجد. پس از آن با علامت گذاری هایی در ناحیه شکم محل خروج آن ها را مشخص کند.

هنگام انجام لیپوماتیک شکم، سوراخ هایی بسیار جزئی و کوچک در ناحیه ایجاد می شوند. کانولا (ابزاری لوله ای شکل) از این سوراخ ها وارد ناحیه مد نظر در شکم می شود.

حرکات ارتعاشی کانولا موجب خواهد شد که چربی ها ریز و خورد شده و سپس از ناحیه خارج شوند. بدین ترتیب هنگامی که عمل لیپوماتیک شکم به اتمام می رسد چربی مازادی در ناحیه مشاهده نخواهد شد. افرادی که عمل لیپوماتیک شکم را انجام می دهند دارای شکمی صاف و تخت شده و فرم و زیبایی خاصی را در شکم خود مشاهده خواهند کرد.

دوره نقاهت بعداز جراحی شکم

مراقبت و استراحت بعد ازعمل لیپوماتیک شکم یکی از ضروریاتی است که بیمار باید حتما آن را اجرا کند. دوران نقاهت بعد از این عمل با توجه به شدت آن و میزان خروجی چربی های مازاد می تواند کاملا متفاوت باشد و از چند روز تا یک هفته ادامه داشته باشد. برای اینکه شکم کاملا تخت شود، استفاده از گن کمک زیادی به بیمار خواهد کرد. گن در کاهش میزان تورم نیز نقش موثری دارد.

آیا لیپوماتیک بدون درد است

انجام این عمل با درد همراه است . در طول عمل چون بیمار تحت بی‌حسی موضعی و عمومی است دچار درد نمی‌شود اما پس از جراحی دچار درد خواهد شد. در هفته‌ها و حتی ماه‌های بعدی هم ممکن است درد وجود باشد که باید با داروهای ضد درد تجویز شده درمان شود و این خود یکی از عوارض لیپوماتیک است.

خطرات و عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از روش‌های ایمن (نسبت به لیپوساکشن) و مطمئن برای ازبین بردن چربی‌های موضعی بدن است. با این وجود اگرچه روشی علمی و مطمئن برای لاغری است، اما خطرات خاص خودش را هم دارد

با وجود تمامی مزایایی که این دستگاه برای لاغری و تناسب اندام دارد، اما هیچ دستگاه یا روش لاغری بدون عارضه نیست، برخی از عوارض لاغری با لیپوماتیک عبارتند از:

جای زخم

در این روش جای زخم جراحی نسبت به روش مانند لیپوساکشن بسیار کوچکتر است و پس از چند روز بهبود می‎یابد، پس جای نگرانی نیست.

خونریزی در زمان جراحی

اگر بیمار به توصیه‌های پزشک خود قبل از جراحی (عدم مصرف آسپرین و وارفارین دو هفته قبل از جراحی) عمل کرده باشد، خونریزی حین عمل اتفاق نمی‌افتد.در غیراین صورت ممکن است فرد دچار خونریزی شود.

حساسیت به لیدوکائین

لیدوکائین ماده بی حس کننده موضعی است که در این جراحی قبل از وارد کردن کانولا به بدن، استفاده می‌شود، برخی از افراد به این دارو حساسیت دارند.

عفونت

اگر جراحی در شرایط استریل انجام شود و پزشک درحین عمل از مواد ضد عفونی کننده استفاده کند، احتمال عفونت پایین است چون که زخم‌های ناشی از جراحی لیپوماتیک بسیار ریز هستند و مراقبت از آن‌ها آسان است.

خطر آمبولی

به خاطر ارتعاش و ضربه دستگاه لیپوماتیک ممکن است فرد دچارآمبولی شود ارتعاش دستگاه می‌تواند موجب آسیب برخی از عروق شده و چربی از طریق این عروق آسیب دیده وارد بدن شود.

برگشت پذیری لیپوماتیک

اگرچه با لیپوماتیک چربی‌های اضافی خارج می‌شود، اما بعد ازآن باید رژیم غذایی و ورزش را رعایت کنید وگرنه تضمینی برای عدم برگشت مجدد چربی‌های اضافه وجود ندارد

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.