مشاور تغذیه چاقی

مشاور تغذیه چاقی

مشاوره تغذیه چاقی

 

مشاور تغذیه چاقی شخصی است که شما را در رسیدن به  اندام ایده آل کمک خواهد کرد.امروزه افرادی زیادی طرفدار رژیم لاغری و کم کردن وزن هستند .

 

مشاور تغذیه چاقی

 

در میان افرادی که به مشاوره تغذیه چاقی مراجعه می کنند، شاید به سختی بتوان فردی را پیدا کرد که برای چاق شدن مراجعه کرده باشد. ولی برخی از افراد هستند که  به هر دلیلی از لاغری بیش از حد که بیشتر به دلیل  برخی از مشکلات و یا بیماری ها است، رنج می برند.

همانطور که  می دانید چاقی بیش از حد ممکن است  آسیب های جدی به بدن فرد وارد  کند، به همان میزان  لاغری بیش از اندازه هم احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش میدهد.

 

 

لاغری بیش از حد چه عوارضی دارد

 

یکی از مهم ترین عارضه های لاغری ، ضعف سیستم ایمنی فرد است که همین عارضه می تواند منجر به بیماری های عفونتی و دیگر مشکلات شوند  افرادی که از لاغری رنج می برند اگر دچار بیماری خاصی شوند نسبت به دیگر افراد دیرتر و سخت تر بهبود پیدا می کنند.

 

چه زمانی می توان گفت فرد لاغر است؟

 

زمانی که وزن فرد نسبت به قد او، ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از حالت طبیعی و نرمال باشد، می توان گفت که این فرد، دچار کم وزنی است.

دلایل لاغری بیش از اندازه در افراد

 

لاغری بیش از اندازه در افراد می تواند دلایل متعددی برای فرد  داشته باشد، که برخی از آن دلایل عبارتند از:

تغذیه نامناسب

استرس

نداشتن فعالیت جسمانی

کمبود خواب

ژنتیک

 

البته با این نکته توجه داشته باشید که نباید خودسرانه رژیم لاغری بگیرید و به روش های غیر اصولی اقدام کنید، برای افزایش وزن نیز باید از یک رژیم غذایی اصولی که توسط مشاور تغذیه چاقی تهیه شده است پیروی نمائید.

 

 

 

 

توصیه های مفید جهت افزایش وزن در افراد

 

خوردن ۳ وعده غذایی ( صبحانه، ناهار و شام) در روز اجباری است و شما به هیچ عنوان نباید از هیچ کدام از این وعده ها صرف نظر کنید.

 

مشاور تغذیه چاقی

شما نباید برای چاق شدن زود هنگام، از مواد غذایی سرشار از شکر یا چربی بی رویه استفاده نمائید. سلامتی شما در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بهترین توصیه برای شما مراجعه به یک مشاور تغذیه چاقی می باشد.

مشاور تغذیه چاقی و مراحل اصولی چاق شدن

 

اولین اقدام برای رژیم چاقی و رسیدن به اندامی مناسب  مراجعه به یک مشاور تغذیه برای چاقی است . متخصص تغذیه در ابتدا به شناسایی مشکلات سیستم بدنی  فرد می پردازد. آنالیز صحیح بدن وشناسایی عوامل ایجاد لاغری در بدن فرد اهمیت زیادی دارد

 

برای چاق شدن اصولی چندین مرحله وجود دارد  که تمام این مراحل توسط مشاور تغذیه چاقی به شما آموزش داده می شود. این مراحل عبارتند از:

محاسبه میزان کالری دریافتی در یک روز

 

در مرحله اول برای اقدام به چاق شدن مشاور تغذیه چاقی نیاز است که میزان کالری و انرژی که هر روز دریافت می کنید را محاسبه کند. توجه داشته باشید که برای اندازه گیری کالری نباید به برنامه غذایی روزانه شما تغییری داده شود .

 

هنگامی که تحت درمان تغذیه ای قرار داده می شوید باید توجه داشته باشید که مشاور تغذیه چاقی موظف است علت چاقی یا لاغری شما را بگوید و با توجه به مشکلات بدن و یا ساختار فیزیکی و درونی شما یک رژیم مناسب تنظیم نماید.

 

مواد غذایی را که در طول روز می خورید را به طور کامل یادداشت کنید. و سپس طبق هرم غذایی میزان کالری دریافتیتان را محاسبه کنید. مشاور تغذیه چاقی ، برای انجام این کار به شما کمک می کند و در جلسه اول وزن شما را محاسبه کند.

مشاور تغذیه چاقی

افزایش کالری دریافتی

پس از اینکه مشاور تغذیه چاقی با توجه به رژیم غذایی روزانه شما، کالری و انرژی دریافتی شما را محاسبه کرد،  به تهیه رژیم چاقی مناسب برای شما اقدام خواهد کرد. لازم است در روزهای اول رژیم چاقی خود، نسبت به قبل مقداری  کالری بیشتر، دریافت کنید.

 

توجه کنید که برای زیاد شدن وزنتان باید زیاد بخورید. مشاور تغذیه چاقی ، از شما می خواهد تا تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهد. بهترین حالت داشتن ۵ تا ۶ وعده غذایی به فاصله ۲ تا ۳ ساعت از هم میباشد.

 

ورزش کنید

 

از مرحله های دیگر  برای افزایش وزن و چاق شدن درست و اصولی انجام حرکات ورزشی و انجام ورزش هایی مانند ورزش بدنسازی میباشد . ورزش و تغذیه سالم در کنار ورزش ، به شما کمک می کند تا به طور طبیعی وزنتان کم شود.

 

واقع بین باشید

همانطور که به افرادی که به دنبال رژیم لاغری هستند، پیشنهاد می شود که در هنگام  کاهش وزن  واقع بین باشند و از اجرای رژیم های لاغری زود و سریع دوری کنید ، لازم است به افرادی که در پی افزایش وزن هستند بگوییم که چاق شدن سریع به هیچ وجه برای سلامتی شما مفید نیست .

اگر رژیم چاقی توسطمشاور تغذیه چاقی برایتان تنظیم شده باشد را به طور جدی دنبال کنید، در یک هفته می توانید ۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم وزن خود را اضافه کنید. زمانی که وزن شما در یک هفته بیشتراز این مقدار افزایش یابد به این معنی است که چربی بدن شما، به میزان زیادی افزایش  پیدا کرده، که این موضوع برای سلامتی شما اصلا خوب نیست.

 

مشاور تغذیه چاقی

افزایش مجدد کالری دریافتی

 

امکان دارد  به مرحله ای برسید که با این مقدار کالری در یک وزن ثابت بمانید. هر زمان که وزن شما در طی دو هفته هیچ تغییری نکند، زمان آن رسیده است که ۲۵۰ کالری دیگر به کالری روزانه خود اضافه کنید.

شما می توانید با دریافت رژیم چاقی از یک مشاوره تغذیه چاقی ، با خیالی راحت و بدون هیچ نگرانی به وزن ایده آل خود برسید.

بهترین مشاور تغذیه چاقی با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی غذایی، دریافت رژیم لاغری به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.رژیم چاقی توسط مشاور تغذیه چاقی باید اصولی باشد تا بتوان نتیجه ای مطلوب و ماندگار از آن گرفت.

 

 

 توصیه های مشاورتغذیه چاقی

-مشاوره تغذیه چاقی از شما می خواهد از  مصرف چربی ها دوری کنید با وجود اینکه شما می خواهید افزایش وزن داشته باشید، نباید بیش از حد چربی مصرف کنید.

مشاور تغذیه چاقی ازشما می خواهد برای چاقی  مواد غذایی مانند چیپس و شکلات  مصرف نکنید . غذاهای آماده و سرخ کردنی مصرف نکنید.و به جای این غذاها ازپروتئین وغذاهای  کم چربی مثل ماهی تن ، غذاهای دریایی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت کم چربی، میوه و سبزیجات استفاده کنید.

-یکی دیگر ازپیشنهادات مشاوره تغذیه چاقی  این است که برای افزایش وزن و چاق شدن آب بنوشید حداقل روزانه ۲ لیتر یا بیشتر آب بنوشید. البته باید گفت این مقدار آب برای فرد زیاد است ولی این مقدار آب برای افزایش وزن لازم است.

 

 

مشاور تغذیه چاقی

-پیشنهاد دیگری که مشاور تغذیه چاقی دارد این است که بخوابید راحت ترین کاربرای افزایش وزن خواب است. شما باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و واقعاً به آن نیاز دارید.

-مشاوره تغذیه چاقی به شما توصیه  که برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پُرخطر نروید مثلا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ خود افزایش ندهیدزیرا متخصصین تغذیه معتقد اند این نوع مواد غذایی  به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و باعث بروز بیماری های افراد می شود.

 

 نکاتی که مشاور تغذیه چاقی  به شما گوشزد می کند

نکاتی که مشاوره تغذیه چاقی  به شما توصیه می کند که باید  در هنگام افزایش وزن به انها توجه  بیشتری داشته باشید بیشتر شامل :

– تاحد امکان پیش از خوردن غذا آب ننوشید.

-نوشیدن شیر قبل از خواب و در طول روز به چاق شدن شما کمک  زیادی خواهد کرد.

-تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید ولی حجم کمی در این وعده غذایی دریافت کنید.

-به اندازه کافی بخوابید.

-سیگار نکشید.

 

نکاتی در مورد چاق شدن

برخی افراد برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پُرخطر می‌ روند مثلا میزان روغن غذای شان را زیاد می‌ کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ شان افزایش می‌ دهند؛ در حالی که متخصصین تغذیه چنین روشی را به شدت رد می‌ کنند و معتقد اند این نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌ های قلبی و عروقی شود.

مشاور تغذیه چاقی

نکته مهم در مورد افزایش وزن و چاق شدن این است که وقتی وزن شما ثابت شد، در این موقع است که باید مقدار بیشتری غذا بخورید تا وزنتان دوباره بالا برود. بنابراین اگر با رژیمی که اجرا می کنید، وزنتان برای دو هفته ثابت ماند، نشان می دهد که باید به رژیم خود  کالری اضافه کنید و به همین ترتیب، هر دفعه که طی دو هفته وزن اضافه نکردید، دوباره کالری اضافی به رژیم مصرفی تان بیفزایید.

در آخر باید گفت که  اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید  غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید.

 

 

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *