ورزش لاغری

ورزش لاغری

ورزش لاغری  

ورزش لاغری و تناسب اندام، یکی از کارهایی است که به وسیله آن می توان به تناسب اندام رسید. همچنین با انجام این ورزش ها می توان از چاقی مفرط و عوارض زیان بار آن دور شد.

امروزه افزایش وزن در بین بیشتر مردم رواج بسیاری پیدا کرده است. اکثر مردم در زندگی روزمره به دلیل مشغله های زیاد زندگی و زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، تحرک کافی در طول روزرا ندارند و این یکی از عواملی است که در افزایش وزن و چاقی نقش زیادی دارد.

 

ورزش لاغری

 

برنامه ورزش لاغری

ورزش لاغری بیشتر شامل حرکات و تمرین های متنوعی است که در مکان های مختلفی مانند باشگاه های پرورش اندام، سالن های ورزشی، پارک ها، و حتی گاهی با ورزش های خانگی قابل انجام است وافراد  نیازی به مکان خاص برای انجام این تمرین های متنوع ندارند.

به همین دلیل  در ادامه به انواع مختلف تمرین هایی که تحت برنامه ورزش لاغری به افراد داده می شود تا به کمک این تمرینات و ورزش ها به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسند، اشاره می کنیم و درمورد هریک از آن ها توضیحی مختصر ارائه می دهیم.

 

 

ورزش های هوازی موثر در برنامه ورزش لاغری

در برنامه ورزش لاغری، تمرینات متفاوت و بسیار متنوعی وجود دارند که می توان در هرمکانی بسته به نوع تمرین و وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن ورزش، را انجام داد. این تمرینات و ورزش ها شامل موارد زیر هستند:

-پیاده روی

ورزش های هوازی نظیر پیاده روی، نقشی بسیار موثر و حیاتی در کاهش وزن افراد، و لاغری افراد ایفا می کنند. اکثر متقاضیان تغذیه بسیار تاکید دارند که افراد درروز حداقل نیم ساعت پیاده روی با سرعت مناسب را در برنامه خود داشته باشند.

این ورزش با سوزاندن کالری و چربی های اضافه شکمی، باعث کاهش وزن شده و یکی از ورزش ها و تمرینات بسیار موثر در برنامه ورزش لاغری محسوب می شود.

توصیه می شود همه افراد برای تناسب اندام خود، به همراه داشتن یک رژیم سالم غذایی، پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا از مضرات چاقی و اثرات زیانبار آن در امان بمانند.

 

ورزش لاغری

 

 

-دوچرخه سواری

یکی  دیگر از ورزش هایی هوازی موثر در کاهش چربی های بدن و چربی سوزی، ورزش مفرح و هیجان انگیز دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری از ورزش های خوب برای ورزش لاغری محسوب می شود.

این ورزش با بالابردن ضربان قلب و فشاری که به عضلات بدن و همچنین عضلات شکم وارد می کند، باعث می شود این عضلات به خوبی درگیر شده و کالری بیشتری بسوزانند و در کاهش چربی های بدن در برنامه ورزش لاغری نقشی موثر داشته باشد.

 

طناب زدن

طناب زدن بهترین ورزش هوازی است که روشی مفید در لاغری محسوب می شود .طناب زدن برای کاهش چربی های بدن و لاغری بسیار مناسب است.  هیچ ورزشی به اندازه طناب زدن، در کاهش چربی های بدن و لاغری موثر نمی باشد. این ورزش لاغری هوازی، سرعت سوزاندن کالری را تا 1300کالری در ساعت بالا می برد.

 

ورزش‌های لاغری شکم

بسیاری از افراد تصور می کنند که  پیش از رفتن به مهمانی یا مراسم مهم، ورزش‌های شکمی انجام دهند و تصور می‌کنندبا انجام این ورزشها  شکم‌شان د رمدت کوتاهی آب شده و چربی‌های اطراف شکم کاملا از بین خواهد رفت .

برای مثال افرادی هستند که قبل از جشن عروسی یا مهمانی 100 بار دراز و نشست رفته‌اند و فکر می‌کنند این ورزش‌ها موجب کاهش وزنشان می‌شود. ورزش دراز و نشست باعث کاهش وزن و کاهش فوری چربی‌های اطرف شکم نمی‌شود و تنها مقداری از ماهیچه‌های اطراف شکم را قوی و چربی‌ها را جمع می‌کند؛ دقیقا همانند زمانی است که فرد گن می‌پوشد.

همچنین به این نکته توجه کنید که انجام ورزش‌هایی مانند دراز و نشست وقتی نادرست و با رعایت نکردن اصولی باشد، به مهره‌های کمری آسیب زیادی وارد می‌کند. اگر افراد دراز و نشست را بدون آمادگی قبلی انجام دهند، عوارض زیادی خواهد داشت.

 

ورزش لاغری شکم با انجام ورزش کرانچ

در این نوع ورزش فرد طوری روی زمین می نشیند که ران ها و بالا تنه شکل V تشکیل می دهند. پاها را ضربدری روی هم قرار دهید و بالا بیاورید. یک توپ طبی کوچک ( یا دمبل سبک ) را بین دستان خود نگه دارید. توپ را به همه جای بدن خود ببرید، از چپ به راست و عقب و در این حال شکل V بدن را حفظ کنید. این حرکت را در 3 ست و در هر ست 15 مرتبه برای 3 تا 4 روز در هفته انجام دهید.

 

ورزش  لاغری شکم با حرکت پل معکوس

 

با این حرکت که همه جا می توانید آن را انجام دهید، سایز کمرتان را می توانید کوچک کنید. به پشت دراز بکشید و زانوی چپ خود را خم کنید. کف پای چپ را صاف روی زمین قرار دهید و پای راست را به طرف سقف بالا ببرید.

 

ورزش لاغری

 

دست چپ را صاف کنید و به طرف بالا بیاورید و دست راست را پایین و در کنار خود قرار دهید.بدون حرکت دادن باسن یا شانه، پایی که بالا است را به سمت راست و دستی که بالا است را به سمت چپ باز کنید. حالا روی عضلات شکم خود تمرکز کنید و دست و پای خود را سرجای قبلی برگردانید. این حرکت را 10-12 بار انجام دهید. سپس جهت ها را عوض کنید و دوباره آن را انجام دهید.

 

ورزش  لاغری شکم با حرکت شیب و چرخیدن

 

این حرکت برای تقویت ماهیچه سه سر، عضلات دو سر بازو و دور کمرروش بسیار مناسبی است. روی سمت راست بدن خود دراز بکشید، ساعد درست زیر شانه خود باید قرار بگیرد. دست عمود بر بدن باشد و ساق پاها روی هم قرار بگیرند.

 

عضلات شکم و سمت راست قفسه سینه را درگیر و باسن را از زمین بلند کنید. با انجام این حرکت، بدن یک خط مستقیم از سر تا پا را تشکیل می دهد. دست چپ خود را به سمت بالا ببرید و همچنان عضلات را درگیر نگه دارید حالا دست چپ خود را در حرکتی مانند کندن زمین به فضای خالی، بین قفسه سینه و زمین برسانید،تنها از کمر به پایین بچرخید. به بالا برگردید و این حرکت را 4 بار انجام دهید. سپس بدن خود را دوباره روی زمین قرار دهید. این حرکت را با طرف دیگر بدن دوباره تکرار کنید.

 

ورزش لاغری

ورزش  لاغری شکم با حرکت  چرخش تاق باز

 

به پشت بخوابید و پاها را صاف بکشید. در حالی که زانوی چپ خود را خم میکنید و به سمت سینه می آورید، نفس خود را حبس کنید. زانوی راست را با دو دست محکم بغل کنید. درحالی که از دست چپ خود برای بردن زانوی راست به سمت چپ، به آرامی روی آن فشار می دهید نفس خود را بیرون دهید و اجازه دهید نیم تنه بچرخد. دست راست را به ارتفاع شانه ی دست راست بکشید.

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *