چای سبز برای لاغری

چای سبز برای لاغری

چای سبز برای لاغری

چای سبز برای لاغری بسیار مناسب است زیرا هر فنجان چای سبز حاوی تقریبا هیچ کالری نیست، چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث افزایش کارایی بدن شما برای سوختن انرژی شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز حاوی فلاونوئیدها هستند که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن شما هستند.

 

چای سبز برای لاغری

 

مصرف روزانه چای سبز به سوختن چربی‌ها و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند اما حقیقت این است که این نوشیدنی در لاغر شدن به تنهایی تأثیر گذار نیست بلکه می‌تواند آن را به عنوان یک محرک برای کاهش وزن در نظر بگیریم.

به این صورت که کاتچین موجود در چای سبز برای بدن گرمازایی می‌کند یعنی ظرفیت بدن را به علت واکنش‌های متابولیکی برای تولید گرما و در نتیجه تولید انرژی برای حذف چربی‌ها بالا می‌برد و البته در بسیاری از افراد باعث کاهش اشتها می‌شود.

 

خواص چای سبز برای لاغری

لاغری با چای سبز ؛ به چربی سوزی کمک می کند برگ چای سبز ترکیبات مفیدی دارد که یکی از این ترکیبات کافئین است. یک فنجان چای سبز نسبت به یک فنجان قهوه کافئین بسیار کمتری دارد اما همین مقدار کافئین هم تاثیری خفیف در چربی سوزی بدن دارد.

تحقیقات زیادی نشان داده است که کافئین به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کنند. با این حال استقبال زیاد از چای سبز به خاطر وجود آنتی اکسیدان ها است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن یک فنجان چای سبز، مقدار آنتی اکسیدانها در جریان خون را افزایش می دهند.

این نوشیدنی سالم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است. از مهمترین این آنتی اکسیدان ها اپیپالوکاتچین گالات (ماده ای که سوخت و ساز بدن را بالا می برد) است.

 

چای سبز برای لاغری

چای سبز برای لاغری و کاهش اشتها

لاغری با چای سبز  اشتها را کاهش می دهد یکی از مزیت های چای سبز در کاهش وزن، کاهش اشتها است یعنی ممکن است بدون تلاش کالری کمتری دریافت کنید.

نتایج تحقیقات درباره تاثیر چای سبز روی اشتها متفاوت است. برخی تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد که مصرف عصاره چای سبز باعث می شود چربی های کمتری ازغذا جذب بدن شود اما این موضوع هنوز روی انسان به اثبات نرسیده است. در کل تاثیر اصلی چای سبز بر روی مقدار کالری است که می سوزانید و منجر به آب شدن چربی ها می شود .

 

چای سبزبرای لاغری و آب شدن  چربی های شکمی

 

تاثیر چای سبز برای لاغری نسبتا متوسط است. بسیاری از نتایج تحقیقات نشان می دهند که  افراد وزن کم کرده اند اما بعضی نیز تاثیری را نشان نداده اند. محققان با انجام بررسی ها بر روی این دو گروه اعلام کردند افراد به صورت متوسط ۱٫۳ کیلو وزن کم کرده اند. چربی های  یکسانی ندارند.

به عنوان مثال برخی افراذ چربی های زیرپوستی درست زیر پوست دارند اما ممکن است مقدار زیادی چربی احشایی نیز داشته باشید که به آنها چربی های شکمی نیز می گویند.

چربی احشایی با التهاب و مقاومت به انسولین در ارتباط است. این دو نوع چربی رابطه زیادی با بیماری های جدی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی دارد.

چندین تحقیق روی کاتچین چای سبز نشان دادند نه تنها تاثیر آن بر کاهش وزن، متوسط است بلکه مقدار زیادی از چربی های آب شده چربی های احشایی و مضر هستند. بنابراین چای سبز خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

 

چه زمانی چای سبز بخورید

 

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خود را کاهش دهید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه‌ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، دو ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی‌آورید؛ زيرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.

 

چند لیوان چای سبز برای لاغری بنوشید

 

اگر برای افزایش سوخت‌ وساز بدن قصد دارید چای سبز را به برنامه رژیم غذایی خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می‌تواند به این موضوع کمک کند.

این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می‌تواند میزان کالری‌سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهي است، زيرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک‌پذیری پایانه‌های عصبی روبه‌رو می‌شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت‌های بدن مواجه می‌ شود.

به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.

 

خواص دیگر چای سبز چیست

افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت‌وساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی واستخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند.

 

فایدۀ چای سبز

 

  1. چای سبز موجب بهبود عملکرد تمام اعضای بدن می شود و جلوگیری از ابتلا به روماتیسم و هپاتیت می شود، همچنین موجب تنظیم ضربان قلب می شود.

 

  1. دانشمندان معتقدند که کاتچین موجود در چای سبز پوست را جوان تر می کند.

 

  1. چای سبز به کاهش وزن کمک می کند و چربی های ذخیرۀ بدن را کاهش می دهد و به لاغری افراد کمک می کند واز بروز بیماری های متابولیک و رسوب چربی های مضر بر دیوارۀ رگ های خونی جلوگیری می کند و میزان کلسترول خون را کاهش می دهد.

  1. چای سبز باکتری های مضر روده را از بین می برد.

 

  1. چای سبز برای کسانی که آسم دارند بسیار مفید است ، همچنین انقباض و انبساط ریه را بهبود می بخشند.

 

  1. چای سبز مواد مضر برای بدن را که در نتیجۀ اثرات آنها سنگ کلیه و مثانه ایجاد می شود، از بین می برد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *