برنامه لاغری

برنامه لاغری

برنامه لاغری نه تنها به لاغر شدن شما کمک می کند بلکه اندام شما را زیباتر می تواتند کند که در نهایت باعث تناسب اندام در شما خواهد شد.برای گرفتن نتیجه ای بهتر ورزش و رژیم غذایی را باید ترکیب کنید.

آسان ترین راه برای لاغر شدن یک رژیمی است که کالری در آن کنترل شود. برای گرفتن نتیجه ای ایده ال هم پیشنهاد میشه در کنار هم ورزش مناسبی که برای بالا بردن متابولیسم و کالری شما شود هم انجام دهید.

در برنامه لاغری رژیم تاثیر بیشتری می تواند نسبت به ورزش داشته باشد.بنابراین اگر می خواهید یکی از این دو یعنی رژیم یا ورزش را انتخاب کنید، بهتره که رژیم لاغری رو انتخاب کنی.البته گفتیم بهتره و الزاما ممکنه این مورد درست نباشه و با توجه به بدن افراد مختلف نتایج متفاوت باشه.

برای گرفتن نتیجه ایده ال حتما سعی کنید فعالیت های غیرورزشی هم داشته باشید که کالری های اضافی رو بسوزانید که در ادامه به بعضی از این موارد می پردازیم.

 

برنامه ی لاغری با شام مناسب

اول از همه باید به یک سوال ساده پاسخ بدیم و اون سوال این هستش که ما چه زمانی چاق می شیم؟شروع این بحث جالب میتونه از همینجا شروع بشه.

ما درست زمانی چاق میشیم که بیشتر از حد نیاز کالری دریافت کنیم و کمتر از میزان دریافتی این کالری ها رو بسوزونیم،پس عامل اصلی چاقی در افراد این هستش که تعادلی بین کالری دریافتی و کالری مصرفی وجود نداشته باشه.

به همین علت توصیه میشه که به جای اینکه به فکر تایم وعده غذایی باشید باید به فکر میزان کالری دریافتی خود از مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید باشید و حساب اون مواد دستتون باشه.

 

برنامه لاغری

برنامه لاغری با پیاده روی

پیاده روی یکی از روش های لاغری می باشد به طور کلی ورزش و پیاده روی باعث بالا رفتن متابولیسم در بدن شما میشه که در نتیجه کالری های اضافی در بدن شما سوزانده میشه که بالانس کالری به سمته منفی میره که باعث سوختن چربی و کاهش وزن در بدن شما خواهد شد.البته این پیاده روی یا هر ورزش دیگه هم باید کاملا اصولی باشه که هم نتیجه مثبت در بدن شما ایجاد بشه و در کنارش آسیب هم به بدن شما وارد نشه.

شما می تواند با تمرینات منظم لاغر شده و از اضافه وزن راحت شوید و فکر نکنید که حتما باید ورزش رو داخل باشگاه انجام دهید که با داشتن یک برنامه مناسب می توانید این ورزش را در منزل هم انجام دهید.

 

برنامه نباید وقت گیر باشد

به طور کل برنامه لاغری ای مناسب هستش که برای درست کردن وعده های غذایی خیلی وقت شما گرفته نشه و شما مجبور نشید ساعت ها صرف برای اماده کردن وعده و رژیم غذایی خودتون بکنید.البته افرادی که زمان دارن می تونن زمان بزارن و این کار رو انجام بدن.

اگر بخواید خیلی زمان برای آماده کردن وعده های خود بکنید ممکن هستش که بالاخره خسته بشید از انجام این کار و قید برنامه لاغری خودتون رو به کل بزنید.

نکات مهم برای داشتن بهترین برنامه لاغری

  • روزانه حداقل 6 الی 8 لیوان آب بنوشید.
  • هر لقمه رو بیش از 10 بار بجوید و بعد غذا رو میل کنید.
  • بهتره که هر هفته یک تا 2 بار خودتون رو به صورت ناشتا و با معده کاملا خالی وزن کنید.
  • وعده های غذایی خود را داخل بشقاب های کوچک و با چنگال کوچک میل کنید.
  • تا نیم ساعت بعد از غذا دراز نکشید.
  • روی سالاد خود به جای سس از یک قاشق ماست و ابلیمو می تونید استفاده کنید.
  • هیچ وعده غذایی خودتون رو کم و حذف نکنید و این تصور غلط رو کنار بزارید.
  • بهتر هستش که وعده های غذایی خودتون را افزایش بدین و همون حجم غذایی خودتون رو به این وعده ها تقسیم کنید که بدن شما دائم در حال سوخت و ساز باشه.
  • در این رژیم لاغری شما هفته ای 1 تا 3 کیلوگرم بسته به اضافه وزن تان کم می کنید.

 

 

برنامه غذایی مطابق عادت غذایی تان باشد

بهتر هستش که برنامه غذایی شما طبق عادات غذایی شما باشه که نتیجه مطلوب تری برای شما ایجاد کنه.

وزنی که به سرعت پایین می آید به جای چربی مخلوطی از آب، عضله و کمی چربی بدن شما را از بین می برد . به همین علت اگر رژیم خود رو به هر دلیلی ول کنید خیلی سریع به وزن قبلی و گاها بیشتر از قبل باز خواهید گشت!

 

7 نکته مهم در رژیم لاغری و برنامه لاغری

  • بهتر هستش که وعده صبحانه شما بیشتر از پروتئین تشکیل شده باشه که این باعث میشه که در طول روز ولع کمتری داشته باشید و ریزه خواری نکنید.
  • از مصرف مواد غذایی که دارای قند زیادی هستند به شدت پرهیز کنید و این مواد غذایی رو از زندگی خودتون حذف کنید.مصرف موادی مثل نوشابه ها و حتی نوشیدنی هایی مثل اب میوه های صنعتی که باعث جذب قند فراوان در بدن شما و جذب کالری زیاد و غیر مفید در بدن شما خواهد شد.
  • بهتر هستش که قبل از خوردن وعده های غذایی آب میل کنید که باعث میشه بخشی از معده شما پر شده و باعث کاهش اشتها در شما خواهد شد و در نتیجه در وعده های غذایی خود غذای کمتری مصرف خواهید کرد.
  • سعی کنید غذاهای فیبر دار بخورید که حجم معده شما پر میشه و احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه غذای کمتری خواهید خورد.
  • چای یا قهوه به اندازه میتونید استفاده کنید که با داشتن کافئین باعث خواهد شد که گردش خون و متابولیسم در بدن شما بالا بره و باعث لاغری خواهد شد.
  • بیشتر غذاهای کامل و غیر فرآوری شده بخورید ،در یک رژیم غذایی سالم باید از غذاهای کامل استفاده شود. این غذاها سالم هستند، سیر کننده ترند و کمتر فرد را دچار پرخوری می کنند.
  • غذا رو ارام بخورید که این کار باعث خواهد شد اولا غذا به درستی هضم بشه و همچنین با فرستادن پالس به مغز باعث ایجاد سیری در شما خواهد شد.

 

یادداشت میزان کالری روزانه

برای این که بتوانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید بهتر هستش که قبل از هر چیز میزان کالری مواد غذایی رو بدونید که با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید این لیست را داشته باشید و بعد از این مورد می توانید به طور حدود توسط متخصص تغذیه میزان کالری مجاز و مناسب خود در طول روز را داشته باشید.این عدد برای افراد مختلف برا اساس محاسبه bmi  و همچنین میزان فعالیت های روزانه مشخص خواهد شد.

به عنوان مثال فردی که دارای قد 175 و وزن 80 کیلو است و 3 روز در هفته ورزش با سطح متوسط انجام میدهد و جنسیت این فرد هم اقا باشه به طور مجاز میتونه در طول روز 2400 الی 2600 کیلوکالری مصرف کنه.

پس باید شما با نوشتن میزان کالری مواد مصرفی خودتون کنترل کنید که در طول روز بیش از حد مجاز غذا مصرف نکنید که منجر به چاقی در شما نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 9 =