بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم غذایی

بهترین رژیم لاغری باید انعطاف پذیر باشد یعنی گروه غذایی خاصی را حذف نکند و شامل همه دسته های غذایی و گروه های غذایی بشه یا اندازه ی وعده های غذایی را به شکل غیر منطقی کاهش ندهد.

همیشه به یاد داشته باشید رژیم غذایی افراد دیگر هرگز با شما یکی نیست .هر شخصی بنا به ویژگی های بدن خود و هدفش از انجام رژیم غذایی خاص خود را دارد.

اگر حتی قصد لاغر شدن هم ندارین ولی حتما یک سبک زندگی سالم و درست رو رعایت کنید که در آینده دچار مشکلات عدیده ای نشید.

بهترین رژیم لاغری و مکمل های رژیمی

انواع مختلفی از مکمل برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند وجود دارد که معمولا توسط شرکت های سازنده ،ادعا می شود این مکمل ها می توانند چربی ها را بسوزانند، متابولیسم را بالا ببرند یا جلوی اشتها زیاد شما را بگیرند. قبل از این که بخواهید به این مکمل ها اعتماد کنید و از اونا استفاده کنید حتما قبلش در مورد اون مکمل خوب تحقیق کنید و از اصالت محصول و کیفیتش اطمینان خاطر پیدا کنید.

در کنار مصرف مکمل ها اگر دنبال نتیجه هستید حتما باید با ورزش و کنترل کالری دریافتی همراه باشند. اغلب افراد فکر می کنند که مکلمل ها به خودی خود معجزه می کنند و با خوردن این مکمل ها شما یهو لاغر میشوید که اینطور نیست و در واقع مصرفشون به شما کمک می کند که نتیجه بهترین در رژیم لاغری بگیرید.

بهترین رژیم غذایی

رژیم گیاهخواری بهترین رژیم لاغری است؟

رژیم غذایی گیاهخواری برای اولین بار توسط یک گروه از افراد گیاهخوار به وجود آمد.تصمیم این افراد این بود در جهت حمایت از حیوانات مصرف هر نوع گوشت و فراورده های حیوانی حتی تخم مرغ رو از رژیم غذایی خود حذف کنند.رژیم وگان یا گیاه خواری هر چیزی که به حیوانات ربط پیدا کنه رو از سفره غذایی حذف میکنه!

این رژیم ها ممکنه خوب باشند اما قاعدتا بهترین رژیم لاغری نیستند و علتش هم اینه که به طور کامل همه مواد غذایی رو به بدن نمیرسونه و ایرادات زیادی رو به همراه داره که جز دسته بهترین ها قرار نمیگیره.

بهترین رژیم غذایی با رژیم  کم چربی

رژیم غذایی کم چربی هم یکی از دسته های رژیمی هستش که در طول روز مصرف چربی ها رو باید به حداقل رساند و میزان کالری دریافتی از دسته ی چربی ها به طور مشخصی به کمترین میزان در طول روز می رسد.

شما در بهترین رژیم غذایی کم چربی، در طول روز تنها به میزان ده درصد یا حتی کمتر،از میزان کالری دریافتی در طول روز از مواد غذایی رو دریافت می کنید که اغلب این چربی ها هم از دسته چربی های سالم و مفید هست به عنوان مثال روغن سویا ،کنجد ،ذرت و هسته انگور که جز دسته های سالم به شمار میرن.

بحث زیادی وجود داره که این نوع رژیم مفید هستش و تاثیر زیادی داره یا نه که به طور قطع نمیشه نظر داد چون نظرات متخصصین تغذیه و کارشناسان تغذیه در این خصوص متفاوت هستش و نظر جامعی وجود نداره.

 

توصیه های مهم رژیم لاغری

برای جلوگیری از ریزش مو یا مشکلات پوستی و عصبی و موارد احتمالی دیگه حتما رژیم غذایی رو زیر نظر یه متخصص تغذیه با تجربه و کار درست شروع کنید.

حتما در طول روز خواب کافی رو داشته باشید که خود همین کار باعث میشه سطح قند خون شما در حد نرمال قرار بگیره و باعث نیشه به ریزه خواری رو بیارید که باعث چاقی و بد فرمی اندام شما نشه.اگر کمبود خواب داشته باشید با توجه به اینکه میزان هورمون لپتین در بدن شما دچار تداخل میشه بتعث میشه که پیام گرسنگی به مغز شما ارسال بشه که خود این موضوع سبب ایجاد پرخوری و چاقی در بدن شما میشه.پس حتما توجه کنید که حتما در طول روز 8 ساعت خواب کافی را داشه باشید که دچار عوارض کم خوابی نشید.

برای لاغر شدن نباید عجله کنید و تصور کنید که هفته ای چند کیلو باید لاغر بشید.این رو در نظر بگیرید که چاق شدن شما فرایندی زمان بر بوده و قرار نیست با چند روز رژیم لاغری شما یهو چند کیلو وزن کم کنید!باید این فرایند به تدریج باشه و بهتر هستش که هدف شما کاهش وزن نیم کیلو در هفته باشه که نه دچار اضطراب و نا امیدی بشید نه بدنتون اسیب بزنید.

جهت هضم بهتر غذا و برای جلوگیری از یبوست سعی کنید حتما به مقدار کافی و حتی بیشتر از 8 لیوان در طول روز آب میل کنید و در کنار این موضوع هم مصرف میوه و سبزیجات رو هم حتما داشته باشید که با دارا بودن فیبر در این مواد باعث جلوگیری از یبوست در بدن شما خواهد شد.

رژیم لاغری

ویژگی های بهترین رژیم لاغری

یکی از مهمترین ویژگی های رژیم لاغری این هستش که این رژیم ها طوری نباشه که بعد از مدتی فرد دچار دلسردی نشه و از ادامه کار خسته بشه.باید تنوع لازم و زیادی در وعده های غذایی وجود داشته باشه و حدا المکان هیچ وعده ای و غذایی حذف نشه و همچنین بهتر هستش که تعداد وعده های غذایی اضافه بشه و بجای اینکه در طول روز 3 وعده غذایی داشته باشید این وعده ها به 5 الی 6 وعده تقسیم بشه.

فقط فکر نکنید که منظور از افزایش وعده های غذایی افزایش حجم غذا و دریافت کالری بیشتری هستش.برعکس باید این مقدار کالری که در طول 3 وعده قرار هستش مصرف بشه رو به 6 وعده تقسیم کنید.

علت این کار این هستش که وقتی فاصله ی زمانی بین وعده های غذایی زیاد نشه افت قند خون ایجاد نمیشه و باعث میشه ریزه خواری شما در طول روز کم بشه و باعث ایجاد چاقی نشه.

 

چند سوال در مورد رژیم لاغری :

میتوانیم یک دسته غذایی رو حذف کنیم ،مثلا فقط برنج نخوریم؟

خیر یک رژیم لاغری اصولی باید به این صورت باشه که تمامی دسته های غذایی رو شامل بشه و هیچ دسته ای حذف نشه.فقط باید به اندازه مصرف بشه.

 به جای رژیم لاغری از جراحی های لاغری میشه استفاده کرد؟

بله قطعا شدنی هستش و افرادی هستند که حوصله رژیم لاغری ندارن و ممکنه اصلا وقتشو نداشته باشن و معمولا افراد کم حوصله هستند و سریع میخوان نتیجه بگیرن و از عمل لیپوماتیک و امثال این جراحی ها استفاده می کنند.

صرفا با ورزش میشه نتیجه گرفت؟

خب ورزش اصولی ترین روش برای لاغری و تناسب اندام هستش و همیشه بهترین راه و سالم ترین روش برای لاغری ورزش هست ولی اینطوری نیست که فکر کنید وقتی ورزش میکنید هرچی دوست دارید میتونید بخورید!چون باید میزان کالری سوزانده شده با کالری دریافتی در بدن تعادل وجود داشته باشه و اگر این میزان بیش از حد نرمال باشه باعث چاقی در بدن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =