رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم انواع متفاوتی دارند. همان گونه که می دانید چربی های دور شکم و پهلو آخرین چربی هایی هستند که آب می شوند. به همین سبب برای آب کردن این چربی ها باید زحمت زیادی کشید و رژیم لاغری شکم درستی را انتخاب کنید.

شما نمی‌توانید چربی‌هایی که طی سال‌ها روی بدن‌تان جمع شده است را در زمان کوتاه از بین ببرید اما می‌توانید با استفاده از یک سری نکات مهم و رعایت رژیم‌های غذایی خاص و همراه نمودن آن با حرکات ورزشی، تا حد چشم‌گیری سایز خود را کم کنید و خود را برای کاهش وزن اصولی و اساسی آماده کنید. در اینجا به برخی رژیم های لاغری شکم اشاره شده است.

 

رژیم لاغری شکم با مصرف چربی‌های غیراشباع چند پیوندی

بر اساس مطالعات انجام شده چربی‌های اشباع، چربی شکمی بیشتری نسبت به چربی‌های غیراشباع‌ چند‌ پیوندی در بدن می‌سازند. وقتی طی ۷ هفته روزانه به مقدار۷۵۰ کالری بیشتر به شکل روغن پالم (اشباع) یا روغن آفتابگردان (غیراشباع چندپیوندی) دریافت کردند،

افرادی که روغن پالم خورده بودند، چربی شکم آنها بیشتر شده بود و در مقابل کسانی که روغن آفتابگردان مصرف کرده بودند تراکم عضله‌ی بیشتر و چربی کمتری کسب کرده بودند. چربی‌های غیراشباع چندپیوندی در آجیل، دانه‌های گیاهی و ماهی یافت می‌شود و به لاغری شکم کمک می‌کند.

رژیم لاغری شکم

 

رژیم لاغری شکم با حذف خوردن غذا پیش از خواب

بیشتر ما می دانیم نباید پیش از رفتن به رختخواب غذای سنگین بخوریم ، اما حتی خوردن مواد غذایی سالم در شب نیز می‌تواند بر کیفیت کالری‌سوزی بدن اختلال ایجاد کند.

اگر می‌خواهید هنگام خواب بدن‌تان ذخیره‌ی موجود چربی در بدن را به‌عنوان سوخت بسوزاند هر شب در وعده‌ی شام به اندازه‌ی کافی بخورید و دو ساعت پیش از رفتن به رختخواب به طرف هیچ غذایی نروید.

رژیم لاغری شکم با حذف کربوهیدرات

محدود کردن مصرف کربوهیدرات بهترین روش لاغری شکم محسوب می شود. بسیاری از تحقیقات این موضوع را به اثبات رسانده‌اند. وقتی کربوهیدرات را حذف کنید، اشتهای شما کم می‌شود ومی‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

در بیش مطالعات نشان داده شده است که میزان کاهش وزن به واسطه‌ ی رژیم غذایی کم‌ کربوهیدرات در مقایسه با رژیم کم‌چربی ۲ تا ۳ برابر بیشتراست. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سریع آب بدن می‌شوند و به‌ سرعت نتیجه می‌دهند و کاهشِ چشمگیر وزن درعرض چند روز قابل مشاهده خواهند بود.

رژیم لاغری شکم با حذف غذاهای سرخ کردنی

به صورت کلی غذاهای سرخ شده نسبت به نمونه های سرخ نشده ی خود، کالری و چربی بالاتری دارند. برای مثال یک وعده 100 گرمی سیب زمینی پخته، حاوی 93 کالری و صفر گرم چربی است در حالی که 100 گرم سیب زمینی سرخ کرده حاوی 319 کالری و 17 گرم چربی است. به همین علت باید برای رژیم لاغری شکم از غذای پخته استفاده کنید.

کدام مواد غذایی در رژیم لاغری شکم موثر است؟

مواد غذایی مختلفی وجود دارن که در رژیم لاغری شکم تاثیر دارن که در ادامه به برخی از این مواد غذایی اشاره میکنیم :

نوشیدن آب کافی

آب نوشیدن همیشه مهم است، اما وقتی قصد لاغری شکم خود را دارید اهمیت آن دوچندان می شود. وقتی آب می نوشید، بدن تان می تواند تعادل مناسب مایعات را حفظ کند، آب را ذخیره نکند و با احساس سیری تمایل کمتری به غذا از خود نشان دهد. آب همچنین مولکول های چربی را شکسته و آن ها را به انرژی تبدیل می کند، مواد مغذی را به عضلات می رساند، و متابولیسم را متعادل می کند.

اگر خیلی اهل مصرف آب نیستید شما می توانید از آب طعم دار نیز استفاده کنید.برای طعم دادن به آب آشامیدنی خود، به آن تکه های خیار، لیمو یا پرتقال اضافه کنید.گیاهان و گل هایی مانند نعناع نیز برای طعم دادن به آب مناسب هستند.

 

دانه کتان در رژیم لاغری شکم

بذر کتان کمی بزرگتر از دانه کنجد است ،در رنگ کهربایی مایل به قهوه ای و دارای عطر و طعم دیوانه کننده است و یک منبع خوب از الیاف وابسته به رژیم غذایی، اسیدهای چرب امگا 3 و لیگنان است هر کدام از این عناصر از منافع سالم مصرف بذر کتان می باشد بذر کتان حاوی حدود 20٪ پروتئین، 30٪ کربوهیدرات و بیش از 40٪ چربی است این میوه سرشار از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.که این مواد در لاغری شکم بسیار موثراست.

 

رژیم لاغری شکم با مصرف شکلات تلخ

یکی از مطالعات اخیر نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ از افزایش وزن و بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند.مطالعه ی دیگری نشان داد که میکروب های مفید در روده،شکلات را به یک ماده ضد التهابی و سالم تبدیل می کند. و یک میان وعده مناسب محسوب می شود که می توانید در رژیم لاغری شکم خود از آن استفاده کنند.

علاوه بر این مواد غذایی به گیاهانی دیگه مثل سیاه دانه و لاغری ، چای سبز برای لاغری و غیره هم میشه اشاره کرد که در مقاله های اون گیاهان میتونید در موردش به طور کامل مطالعه کنید.

مصرف الکل و رژیم غذایی لاغری

الکل نه تنها باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن می شود، بلکه می تواند برنامه ی ورزشی شما را در صبح روز بعد از مصرف آن مختل کند چرا که نوشیدنی بوده و شما نمی توانید تشخیص دهید که چقدر ازکالری موجود در آن را دارید مصرف می کنید. پس تا حد امکان ازالکل یا حتی کوکتل های بدون الکل به دور باشید چون آنها هم میزان قند بسیار بالایی دارند.

 

رژیم لاغری یک هفته ای

هیچ مطالعه‌ای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. اما به طور کلی این احتمال وجود دارد که یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است.اما اگر این رژیم ادامه دار نباشه ممکن هستش که هیچ نتیجه ای نداشته باشه و به حالت سابق برگردید و گاها افرادی هم مشاهده شدن که به علت اینکه چند روز غذای کمی خوردن ولع زیادی تو خوردن پیدا کردن و از قبلشون هم چاق تر شدن!

رژیم لاغری شکم با ورزش

اگر میخواهید یک رژیم غذایی سالم و اصولی داشته باشید بهتر هستش که در کنارش حتما ورزش درست و اصولی هم داشته باشید و اینکه با یک برنامه لاغری درست و اصولی میتونید در دراز مدت هم چربی های اضافی رو بسوزانید و هم اینکه امادگی جسمانیتون بیشتر میشه و از بیماری های قند و فشار خون و سایر بیماری ها جلوگیری میشه.

پس حتما این نکته رو توجه کنید که در هر رژیم لاغری باید یک رژیم غذایی هم داشته باشید.

لاغری بدون گرفتن رژیم لاغری

همیشه راه حل های مختلفی واسه یک مساله وجود داره که با توجه به اینکه دغدغه ی بعضی افراد چاق مخصوصا کسانی که از ناحیه شکم چاقی دارن این هستش که به هر نحوی شکمشون رو اب کنن و اصطلاحا دنبال آب کردن سریع شکم هستن ولی تایمی واسه ورزش ندارن و به خاطر اینکه مشغلشون زیاد هستش نمیتونن یه رژیم غذایی اصولی و طبق برنامه رو دنبال کنن(معمولا انجام دادن رژیم های غذایی نیاز به تایم و زمان برای اجرای درستش داره).

خب راه چاره برای این افراد چی هستش؟در پاسخ این افراد باید گفت که باید دست به دامان علم بشیم و باید بریم سراغ عمل های جراحی مثل عمل لیپوماتیک.

البته فکرم نکیند با این عمل معجزه رخ خواهد داد و بعدش میتونید هر چی دوست دارین بخورید و چاق نشید.اگر فرض کنید شاخص توده بدنی شما برای عمل مناسب بودش و خواستید این جراحی رو انجام بدین باید بعدش حسابی هواستون به خودتون باشه تا مجدد چاق نشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =