لاغری اندام و روش ها

لاغری اندام

لاغری اندام یکی آرزوهای افراد چاق است لاغری اندام نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد واقعیت این است که این روزها  افراد وقت زیادی را صرف کاهش وزن با رژیم های عجیب و گوناگون  می کنند به جای اینکه روش تغذیه ایی خود را تغییر دهند.

یکی از مشکلات خیلی از افراد به خصوص بانوان این  است که به راحتی لاغر نمی شوند و از این مشکل گله دارند.البته این افراد می توانند با اجرای یک رژیم صحیح و علمی انجام ورزش های اصولی  تحت نظر متخصص تغذیه به لاغری اندام خود دست یابند. زیرا با رژیم و ورزش درست یک قاعده کلی صورت می گیرد و تمام قسمت های بدن لاغر می شوند.

 

 لاغری اندام در قسمت های مختلف بدن

در خانم ها نقاطی از بدن وجود دارد که نسبت به رژیم های غذایی مقاوم است .این نقاط شامل باسن، کناره های ران و کمر و در آقایان شکم و پهلو است.

این افراد می توانند با انجام ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی های اضافه بدن خود را بسوزانند.ولی بیشتر افراد از انجام این ورزش ها خسته می شوند و آن را رها می کنند. اما باید گفت که افراد چاقی که میخواهند به لاغری اندام برسندعلاوه بر ورزش باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از کالری باشد که می سوزانید، حتی با ورزش هم، چربی ها ی زائد آب نمی شوند.

همچنین می توانید با محاسبه bmi خودتون از میزان اضافه وزن مطلع شوید.

 

لاغری اندام

انواع راههای لاغری اندام عبارتند از :

  • رژیم غذایی مناسب برای لاغری اندام
  • انجام برخی از ورزشها باعث لاغری اندام می شود.
  • داروها و مکمل های غذایی نیز به لاغری اندام کمک می کند.
  • ودر آخر انجام جراحی برای تخلیه چربی ها از طریق دستگاهای لاغری موضعی
  • تمام این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند ؛ که البته نسبت به جسم و فیزیک هر فردمی تواند متغیر باشد.

تکنیک های رسیدن به لاغری اندام

خواب را در اولویت خود قرار دهید

 زیرا خواب کافی در لاغری اندام تاثیر گذار است. البته شما باید استرس مفرط و خواب بیش از حد را ازخود دور کنید.

به طور کل خواب خوب باعث می شود میزان سوخت و ساز و گردش خون شما مناسب شود که باعث سوختن کالری بیشتر و نرمال شدن میزان سطح قند خون بدن شما می شود.

در غذا خوردن خود دقیق و منظم باشید

 غذاهای طبیعی،کم چرب و کم قند و کم کالری را مصرف کنید. مثل میوه، سبزی مصرف مواد نشاسته ای را کاهش دهید اگر رژیم غذایی اصولی و علمی  نباشد باعث کاهش آب بدن می شود و بعد از توقف رژیم، وزن کاهش یافته دوباره برمی گردد.

برای لاغری اندام در هنگام غذا خوردن دو نکته را درنظر بگیرید. اول این که همیشه سعی کنید آرام غذا بخورید و وعده های غذایی  خود را افزایش دهید که باعث می شود بدن در طول روز دائم در حال فعالیت برای هضم مواد غذایی باشد و همچنین یهو سر وعده ها پرخوری نمیکنید.

دوم این که برنامه غذایی در طول روز ثابت باشد با این کار به پیام‌ رسان‌های عصبی مهلت می‌دهید تا به موقع، پیام به مغز فرستاده و به موقع سیر شوند و پرخوری نکنند.

نمک را از وعده غذایی خود حداقل کنید

برای لاغر اندام مصرف نمک را تا جای ممکن کاهش دهید زیرا نمک علاوه براینکه باعث افزایش فشار خون می‌شود، باعث تحریک غیرعادی بدن برای نوشیدن آب می شود که همین امر باعث ، تورم معده و اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه گوارش می‌شود در ضمن باعث ایجاد تورم در کل بدن نیز می شود.

آب بنوشید و میوه بخورید

بهترین خوراکی برای لاغری اندام خوردن میوه‌های کم کالری است  و برنامه غذایی‌ تان همیشه باید سالم باشد، حتما در برنامه غذایی‌ روزانه‌تان خوردن سه نوع خوراکی با سه رنگ یعنی قرمز، سبز و نارنجی را در وعده غذایتان قرار دهید.چون در خوراکی‌ها با رنگدانه های مختلف حاوی آنتی اکسیدنها هستند و آنتی‌اکسیدان‌ها از مهم‌ترین ترکیب‌ها برای حفظ سلامتی بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا هستند.

در ظرف کوچک غذا بخورید

اگر غذا را در ظرف کوچک بخورید، احساس می‌کنید زیاد خورده‌اید و زود سیر می‌شوید چون از مغز پالسی به معده ارسال میشه که غذای کافی را مصرف کرده است. هنگام صرف غذا بنشینید به آرامی غذا بخورید و تا لقمه ای را قورت نداده اید،لقمه دیگری را با چنگال برندارید تا جای ممکن کامپیوتر یا تلویزیون خود را خاموش کنید.

به هنگام غذا خوردن  به غذای تان نگاه کنید. آن را بو کنید به این گونه  میزان کالری که در طول روز مصرف می کنید را می توانید محاسبه کنید لازم است به آنچه می خورید تمرکز کنید.

البته خودمم ربطشو خیلی متوجه نشدم ولی امتحان کنید قطعا چیز مفیدی هستش که داخل مقالات سایت های خارجی نوشته شده.

نفس کشیدن عمیق

نفس عمیق باعث خارج شدن استرس و اضطراب از بدن می‌شود و همین امرباعث تنظیم سوخت‌و‌ساز بدن ولاغری اندام  می‌شود.

 

داروهای لاغری و داشتن لاغری اندام

بیشتر متخصص تغذیه معتقدند که فرد باید شرایط خاصی داشته باشد تا به او دارو داده شود یعنی فرد باید به متخصص تغذیه اول مراجعه کند و بعد از انجام آزمایشات و بررسی شرایط جسمی و روحی افراد به آنها دارو یا مکمل غذایی داده میشود .

در رابطه با مکمل های لاغری در رژیم لاغری یک استاندارد وجود دارد و خیلی از افراد این استاندارد را رعایت نمی‌کنند این داروها و مکمل ها معمولا  زمانی برای فردی تجویر می شود که اولا رژیم درمانی را امتحان کرده باشد و به دلایل مختلف نتوانسته باشد با رژیم به لاغری اندام برسد.

دوز  دارو و مدت زمان مصرف دارو برای هر فردی متفاوت خواهد بود  افراد برای رسیدن به لاغری اندام نباید فریب تبلیغات را بخورند.

بعد ازانجام ورزش‌ های مختلف پر خوری در افراد دیده می‌شود و این به دلیل سوخت و ساز بدن است پس حواستان باشد که با خوردن غذاهای نامناسب و زیاده روی در خوردن هرچه ورزش کرده‌اید تاثیری نداشته باشد،بهتر است بعد از ورزش آب بنوشید میوه بخورید بهترین خوراکی، خوردن میوه‌های کم کالری و پرآب است تا به لاغری اندام و همچنین تناسب وزن برسید.

لاغری اندام خانم ها

لاغری  اندام در خانم ها

همتنطور که در شروع مقاله گفته شد در خانم ها نقاطی از بدن نسبت به لاغری مقاوم هستند،این اندام ها  شامل باسن، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوهاست.
بعضی افراد چاق تصور می کنند با انجام ورزش های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی کند.

خب یک راهکاری که واقعا برای این افراد مفید هستش اینه که اگر میخواهید به صورت موضعی چربی های مقاوم به آب شدن را بردارید بهتر است از پیکرتراشی با دستگاه هایی مثل پال یا عمل لیپوماتیک انجام بدین که این جراحی برای این افرادی هستش که دنبال لاغری و فرم دهی موضعی هستند.

 

نکات مورد توجه برای لاغری اندام ها بدون لاغری صورت

هنگامی که اقدامات اولیه برای کاهش وزن صورت می گیرد اگر وزن از دست رفته قابل توجه باشد به طور حتم بر پوست صورت شما تاثیر گذار خواهد بود و آن را دچار افتادگی و یا شل شدگی می کند.

برای این که در هنگام لاغری اندام از این امر ممانعت شود لازم است که نوشیدن آب به میزان دو لیتر به صورت روزانه رعایت شود تا تخریب پوست به شکل نامناسب اتفاق نیفتد. نوشیدن آب به میزان و حجم کافی با تاثیری که در سلول های میان بافتی پوست دارد باعث می شود که صورت چاق تر شود و عضلات صورت حجم مناسبی پیدا کنند.

مصرف مداوم میوه و سبزیجات به میزان کافی در هنگام لاغری اندام نتیجه سبب آبرسانی مناسب به پوست صورت شده و موجب می شود که لاغری صورت کمتر شود. در ضمن استفاده از سالاد کاهو سبب افزایش نشاط و شادابی مناسبی بر پوست صورت می شود و آن را چاق تر می کند.

بهتر است برای کاهش عوارض لاغری روی پوست صورت از رژیم هایی استفاده شود که خیلی محدود نباشند چون رژیم های لاغری شدید سبب می شوند که کاهش وزن در اندام ها به شکل ناگهانی رخ بدهد در نتیجه تاثیر این کاهش وزن روی صورت نیز به شکلی بارز خودنمایی خواهد کرد.

اقدامات مناسب برای لاغری اندام  و کاهش وزن

برای لاغری اندام و رسیدن به وزن ایده آل و این که آسیبی به هیچ یک از اندام ها وارد نشود و صورت نیز شاداب باقی بماند لازم است که اقدامات مناسب برای این امر مورد توجه قرار بگیرند.

اولین قدم برای رسیدن به وزن ایده آل و مناسب تعیین هدف و داشتن نگاهی واقع گرایانه به وضعیت فعلی و وزن فعلی میباشد تا در یک محدوده مناسب بتوان رژیم درمانی را آغاز کرد.

در مرحله بعد باید یک روش مناسب و آرام برای لاغر اندام انتخاب شود و لاغری به صورت ثابت با روندی مشخص انجام شود تا در نهایت توده عضلانی در اندام ها به شکل مناسبی حفظ شوند در این صورت است که صورت نیز به یکباره دچار فقدان چربی نمی شود.

برای این که بتوان لاغری را به صورت منظم پیش ببرید باید نیاز به میزان کالری روزانه به شکل مناسبی مشخص شود و سطح فعالیت هایی که لازم است برای سوزاندن کالری مورد توجه قرار بگیرند نیز تعیین شود.

برای رسیدن به لاغری اندام مناسب لازم است که ورزش های مشخص به صورت روزانه با یک ریتم اصولی انجام شوند و یک وزن میانه برای لاغری مورد توجه باشند چون انتخاب یک وزن غیر ایده آل و بسیار کم به یکباره سبب می شود صورت شما چاقی و یا پر بودن خود را از دست بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 20 =