لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم برای بیشتر افراد کار سخت و دشواری است و اغلب ما دنبال اینیم که با خوردن چیزی لاغری بشیم و این طرز تفکر اشتباه رو باید از خودمون دور کنیم که با درست خوردن و ورزش هست که میشه زندگی سالمی داشت. به طورکلی چربی شکم نه تنها مانع از زیبایی و تناسب اندام شما می شود، بلکه باعث بیماری هایی مانند دیابت ،بیماری های قلبی و فشار خون و مقاومت به انسولین نیز می شود.

این را بدانید ،چربی های مضر بدن، سلامت هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم باید رزیم غذایی سالم و ورزش و خوردن غذاهای سالم رو بیارید.

شکم بزرگ و بد شکل یکی از مشکلات افراد چاق است و کوچک کردن این شکم بزرگ شاید برای اکثر افراد بسیار سخت و دشوار هست. با ترفندهای ساده ای می توانید شکم بزرگ و بدشکل تان را کوچک کنید در اینجا به برخی از روش های کوچک کردن شکم و لاغری کردن اشاره میکنیم.

 

چند راهکار مفید در لاغر کردن شکم

چند راهکار مفید تغذیه ای برای لاغر کردن شکم وجود داره که در این مقاله به برخی از نکات مهمش میپردازیم:

 

برای لاغر کردن شکم برنج سفید راحذف کنید!

ایرانی های به علت مصرف بالای زیاد برنج در وعده های غذایی دچار اضافه وزن و تجمع چربی به خصوص در نواحی شکم می شوند که بهترین راه برای اینکار این هست که از برنج قهوه ای استفاده کنید.به طور کل برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید به علت داشتن سبوس بیشتر در نوع قهوه ای برای سلامتی مفید هستش و اگر به اندازه و درست مصرف بشه احتمال تجمیع چربی در نواحی شکم و بدن حداقل خواهد شد.

روز خود را با آب لیمو شروع کنید

این کار یکی از بهترین راه های درمانی برای لاغر کردن شکم است. اندکی آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و به آن کمی نمک هم اضافه کنید. نوشیدن این مخلوط هر روز صبح باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

 

شیرینی جات را حذف کنید

برای لاغر کردن شکم از شیرینی جات، و نوشیدنی های با شیرین کننده مصنوعی مثل انواع اب میوه های صنعتی و انواع شیرینی ها پرهیز کنید.مصرف این مواد غذایی باعث افزایش چربی بدن اطراف مناطق مختلفی از بدن از جمله شکم و پهلو و ران ها می شود.

 

برای لاغر کردن شکم، به اندازه کافی آب بنوشید

نوشیدن آب بعد از فواصل زمانی منظم کمک به افزایش متابولیسم و پاک سازی بدن از سموم می‎کند. پس روزانه به حد کافی آب مصرف کنید.در ضمن مصرف آب به اندازه کافی باعث جلوگیری از افتادگی پوست و همچنین ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

 

سیر خام بخورید

مصرف روزانه سیر خام کمک زیادی به لاغر شدن می کند در مقاله لاغری با سیر به طور مفصل در این رابطه توضیح داده ایم.

برای لاغر کردن شکم میوه‎ و سبزی فراوان بخورید

برای لاغر کردن سریع شکم به اندازه کافی در طول روز سبزی و میوه بخورید که با داشتن فیبر باعث میشه که کمتر احساس گرسنگی داشته باشید و همین موضوع باعث جلوگیری از مصرف ریزه خواری ها می شود.

 

مصرف غذاهای پر ادویه

استفاده از ادویه هایی نظیر دارچین، زنجبیل و فلفل سیاه در غذا باعث می‎شود بدن شما از مزایای سلامت زیادی بهره ببرد. این ادویه ها باعث بالا بردن متابولیسم در بدن و همچنین باعث جلوگیری از افت قند خون و احساس گرسنگی در بدن می شوند.

به عنوان مثال می توانید مقاله مربوط به سیاه دانه و لاغری رو مطالعه کنید.

 

 استفاده از لیست کالری های مواد غذایی

به مدت محدود می توانید طبق کالری مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید را یادداشت کنید تا حساب کار دستتون بیاد.چون باید در ابتدای کار به صورت حدودی بدونید چقدر کالری در طول روز دریافت میکنید که هر زمان تصمیم به لاغر کردن شکم گرفتید باید لااقل کالری دریافتیتون نسبت به قبل کمتر باشه.

 

  • برای کاهش وزن و کاهش چربی های ذخیره شده در کل بدن و خصوصا شکم شما  مجبورید کالری دریافتی بدن را کاهش دهید. به مرور زمان این کاهش دریافت کالری منجر به کاهش وزن نیز خواهد شد.
  • تهیه لیست کالری غذاها به شما کمک خواهد کرد  تا متوجه شوید چه غذاهایی دارای کالری بالایی هستن و برای شروع میتونید یک دید کلی نسبت به مصرف مواد غذایی داشته باشید.

بهطور کل هر فردی که تصمیم جدی برای کاهش وزن داره باید نسبت به کالری مواد غذایی یک دیدی کلی داشته باشه و حداقل ها رو بهتره بدونه.به عنوان مثال باید بدونه مصرف مثلا 3 عدد بیسکوییت ساقه طلایی معادل مثلا مصرف 1.5 عدد موز هستش و تا زمانی که این اطلاعات پایه رو نداشته باشه ممکن در مواد غذایی روزانه متوجه ایراد و اشکال تغذیه ای خودش نشه و هیچوقت یک نتیجه درست و ایده آلی نگیره.

 

مصرف مایعات پرکالری در لاغر کردن شکم

مصرف نوشیدنی های پرکالری همراه غذا، اغلب مسئول افزایش کالری های روزانه فرد می شوند.این نوشیدنی های پر کالری شامل انواع نوشابه ها می شوند که با داشتن قند و کالری بسیار بالا باعث ایجاد چربی و اضافه وزن می شود.

 

لاغر کردن شکم با عمل لیپوماتیک

اگر جز اون افرادی هستید که تغذیه نسبتا مناسبی دارید ولی وقت انجام ورزش ندارید و در بعضی از نقاط بدنتون مثل شکم و پهلو یا بازو ران مقداری تجمیع چربی دارین که از بین نمیره بهترین و سریعترین راه برای اینکار عمل لیپوماتیک هستش.البته ممکنه شما ورزش هم بکنید ولی بعضی نقاط مثل کناره های ران یا پهلوهاتون به راحتی چربی هاش از بین نره و این شما رو آزار بده که با این جراحی میتونید به از بین رفتن چربی های این نقاط کمک کنید و در چند ساعت این کار برای شما قابل انجام هستش.

 

ورزش و لاغری شکم

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و باید طوری زندگی کنید وسبک زندگی ای داشته باشید که اصلا کار به جایی نکشه که بخواید دنبال لاغری باشید و برای این کار ورزش بهترین چیز هستش.

افرادی که از کودکی رژیم غذایی مناسبی داشته باشن و عادت به ورزش داشته باشن احتمال اینکه در بزرگسالی به چاقی دچار شن خیلی کم هستش و البته به شرطی که این موضوع ادامه دار باشه و ورزش رو نبوسید بزارید کنار!

حداقل 3 روز در هفته به طور متوسط نیم ساعت ورزش کنید و این برنامه رو برای خودتون حفظ کنید.

خوراکی ها و مواد غذایی که موجب لاغر کردن شکم می شوند:

این تصور که باید بخورید تا لاغر بشید اشتباه هستش و باید درست بخورید که این کار یعنی لاغر شدن امکان پذیر بشه.البته مواد غذایی ای هم هستن که به علت خواصی که دارن موجب کمک به کاهش چربی در بدن می شوند نه اینکه به صورت مستقیم شما رو لاغر کنن.

مصرف ماهی

ماهی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث کاهش التهاب در بدن و افزایش میزان متابولیسم می شوند. همچنین، هر چه التهاب کمتر باشد، شانس افزایش وزن که به دلیل استرس و التهاب است، پایین تر می آید.

محصولات لبنی

شیر پر چربی، ماست و پنیر فتا، محصولات لبنی هستند که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید.شیر کم چرب بدون مواد مغذی است و باعث سیری نمی شود به همین دلیل از این مواد لبنی برای  لاغر کردن شکم خود استفاده کنید.

 

مصرف قارچ را افزایش دهید

سطح پایین ویتامین D با چاقی شکم مرتبط است ؛ قارچ منبع عالی ویتامین D و همچنین پروتئین است آنها کالری کم و محتوای آب بالایی هستند.

 

برای کوچک کردن شکم  روغن ماهی را از دست ندهید

برای مقابله با چربی‌های جمع شده در قسمت تحتانی شکم نیاز به مکمل نیز دارید. این مکمل‌ها به ایجاد تعادل در هورمون‌ها که باعث ذخیره‌سازی چربی‌ها و حتی مانع از آب شدن آن‌ها می‌شوند کمک می‌کنند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف کپسول‌های روغن ماهی مانع از ذخیره‌سازی چربی‌ها می‌شود.

همچنین مصرف روزانه یک قرص مولتی‌ویتامین حاوی ویتامین B و منیزیم نیز درکوچک کردن شکم موثر است. مصرف این مکمل‌ها نیز به ایجاد تعادل در عملکرد غدد فوق کلیوی و حذف چربی‌ها کمک می‌کنند.

مصرف هویج و کاهو

هویج و کاهو جز مواد غذایی ای هستن که به اسم مواد غذایی با کالری منفی محسوب میشن و علت این موضوع این هستش که خوردن این مواد غذایی انرژی مصرف میکنه از فرد و اگر کالری خود این مواد محاسبه بشه و انرژی و کالری ای که با خوردن این مواد سوزانده میشه کم بشه در نهایت با خوردن این مواد انرژی از دست میدین که به همین علت کالری این مواد غذایی اصطلاحا منفی گفته میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − هشت =