به گزارش خبرآنلاین، روش‌های سالمی مانند ورزش منظم، توجه به میزان کالری دریافتی و کاهش میزان کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی معمولاً کم‌خطر هستند و به کاهش وزن اصولی کمک می‌کنند. تعدادی از روش‌های سالم برای کاهش وزن، که تحقیقات علمی آنها را تأیید می‌کند، عبارتند از:

۱. کاهش مصرف قند

غذاهای حاوی قند بالا، سریع هضم می‌شوند و به گلوکز تبدیل می‌شوند، گلوکز اضافی وارد خون می‌شود و هورمون انسولین را تحریک می‌کند که باعث ذخیره چربی در بافت چربی می‌شود. این روند منجر به افزایش وزن می‌شود.

۲. افزایش مصرف سبزیجات

سبزیجات از این جهت که سرشار از فیبر و آب هستند و کالری چندانی ندارند، فضای معده را پر می‌کنند و همین باعث می‌شود تا شما احساس سیری کنید و از ریزه‌خواری و پرخوری در طول روز بپرهیزید.

۳. نوشیدن آب

روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید یا سعی کنید قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب بخورید. بر اساس مطالعات، این کار ساده می‌تواند به چربی‌سوزی و تأمین انرژی بدن کمک کند.

۴. مدیریت استرس

در هنگام استرس، هورمون کورتیزول می‌تواند برای مدت طولانی‌تری در جریان خون باقی بماند، اشتها را افزایش دهد و منجر به پرخوری ‌شود. یوگا، مدیتیشن، تکنیک‌های تنفسی، پیاده‌روی و … به مدیریت استرس کمک می‌کنند.

۵. خواب کافی

خواب ناکافی یا بی‌کیفیت، متابولیسم یا روند تبدیل کالری‌ها به انرژی را کند می‌کند. هنگامی که متابولیسم پایین باشد، بدن انرژی مصرف‌نشده را به عنوان چربی ذخیره می‌کند. علاوه بر این، خواب بی‌کیفیت می‌تواند مقاومت به انسولین و سطح کورتیزول را افزایش دهد و احتمال ابتلا به چاقی را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید:

با این کارها به سادگی وزن کم کنید/ ۱۰ چالش آسان و مؤثر برای کاهش وزن

۵ ترفند برای احساس سیری بیشتر با خوردن غذای کمتر

۷ ترفند ساده برای خلاص شدن از شر چربی شکم

منابع: medicalnewstoday ، forbes

۴۷۲۳۲

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید