لاغری سریع

لاغری سریع

لاغری سریع

لاغری سریع از روشهای لاغری است که بسیاری از افراداین روزها به دنبال آن هستند. بیشتر شما  می دانید که چاقی و دیابت با هم مرتبط هستند همچنین استرس بر چاقی نیز تاثیر زیادی می گذارد. به طور کلی چاقی تأثیرزیادی بر سلامتی جسمی، ذهنی و روان فرد بر جای می‌گذارد.

 

 

لاغری سریع

 

اگر به‌دنبال لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغر شوید، باید یک  کاهش وزن‌سالم و بی‌خطرداشته باشید . در اینجا به برخی از روشهای لاغری سریع ذکر شده است

 

 

لاغری سریع ویاداشت غذای مصرفی

 

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است کسانی که غذای مصرفی روزانه خود را یادداشت می‌کنند کاهش وزن بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند .زیرا افراد با نوشتن چیزهایی که می‌خورند، دقیقا می داند چه خورده‌اند وکنترل بهتری بر تغذیه و وزن خود خواهد داشت .

 

خوردن مواد غذایی آبدار

به طور کلی برای اینکه بدن‌ افراد فعالیت درستی داشته باشند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، نیازدارید که مقدار زیادی آب مصرف کند. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند.

خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری در شما  می‌شوند.و به لاغری سریع شما کمک زیادی می کند.

 

لاغری سریع با کلسیم

این نکته را بدانید که افزایش مقدار کلسیم به شکلی باورنکردنی می تواند توده چربی بدن شما را کاهش دهد برای این کارشما می توانید از مواد غذایی متنوعی استفاده کنید که می توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن ها افزایش دهید.

در میان مواد غذایی که به چربی سوزی کمک می کنند، کلسیم جایگاه ویژه ای برای افراد دارد و باعث لاغری سریع در شما خواهد شد . لبنیات غنی از کلسیم هستند و هر چه فشرده تر باشند، میزان کلسیم آن ها بیشتر خواهد شد. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است

مصرف پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات

اگر قصد لاغری سریع رادارید یهتر است از پروتئین، چربی‌های سالم و مقدار زیادی سبزیجات استفاده کنید .منابع پروتئینی شامل  گوشت  گاو، گوسفند، بز، مرغ است   ماهی و غذاهای دریایی شامل ماهی سالمون، قزل آلا، میگو، تن ماهی دارای پروتیین هستند و تخم‌مرغ‌های کامل با زرده بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود البته منابع پروتئینی ارزان و گیاهی نیز وجود دارند، مثل جو دوسر، سویا، کره بادام زمینی منابع پروتئینی ارزان قیمت محسوب می شود.

 

لاغری سریع

 

 

 

 

لاغری سریع و  پیاده‌روی

 

این را بدانید که هیچ چیز مانند پیاده‌روی در لاغری شما تاثیرگذار نیست. اگر روزانه ده دقیقه قبل از صبحانه یک پیاده‌روی تند یا دوی کم‌سرعت داشته باشید، ظرف مدت یک ماه می‌توانید میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهید. پیاده‌روی و دو، موثرترین ورزش‌های لاغری سریع و تناسب اندام در افراد محسوب می شود که بدون هیچ هزینه‌ای ، بزرگترین ثمره را برای فرد به دنبال دارند.

 

 

 

مصرف نوشابه را تا حد زیادی کاهش دهید

 

مطالعات نشان داده است که نوشیدن کربوهیدرات‌های مایع، مثل قند درون نوشابه برای بدن شما مناسب نیست زیرا  بدن شما نمی‌تواند آنها را همچون یک تکه نان هضم کند. یعنی اگرچه در حال دریافت کالری هستید، اما پس از نوشیدن یک قوطی نوشابه کامل، همچنان نشان‌گرهای سیری نمی‌توانند به شما احساس سیری را منتقل نمایند و همین امر می‌تواند باعث شود در مجموع بیش از آنچه لازم دارید، مصرف کنید.

 

حتی نوشابه‌ی رژیمی بدون کالری نیز می‌تواند شما را از دستیابی به اهداف خود باز دارد. گرچه دلیل افزایش خطر چاقی واضح نیست، اما مطالعات اخیر نشان داده است  که نوشابه‌ای که به‌شکلی مصنوعی شیرین شده است، هورمون‌های گرسنگی را تحریک می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود افراد کالری بیشتری از آنچه که نیاز دارند، مصرف کنند.

ورزش و لاغری سریع

برای لاغری سریع بهتر است  سه بار در هفته تمرین با وزنه انجام دهید برای لاغری آسان لازم نیست هرروز ورزش کنید اما پیشنهاد می‌شود که ورزش کردن را تا حد زیادی  انجام دهید. بهترین گزینه این است که 3-4 بار در هفته ورزش کنید. گرم کردن و وزنه زدن از بهترین‌ها در ورزش برای لاغری محسوب می شود.

 

 

لاغری سریع

به طور کلی با وزنه زدن شما کالری زیادی می‌سوزانید، و این تمرینات از توقف کردن متابولیسم و سوخت‌وساز شما جلوگیری می‌کنند و در کنار آن کاهش وزن و لاغری نیز اتفاق می‌افتد. حتی ممکن است در کنار سوزاندن چربی مقداری عضله نیز به دست آورید.اگر وزنه‌ زدن جزو ورزش‌های موردعلاقه شما نیست، ورزش‌های دیگری مثل پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کردن نیز می‌تواند کافی باشد.

 

 

لاغری سریع و کنترل استرس

برخی افراد هستند که زمانی دچار استرس هستند به سراغ غذا می‌روید. علت آن است که کورتیزول، هورمون استرس، اشتهای شما را برای غذاهای قندی و پرچرب تشدید می‌کند.

 

به همین دلیل است که بدون یادگیری فنون مدیریت استرس، نمی‌توان کاهش وزن سالم وبدون خطر داشته باشید برای کاهش استرس چه با مدیتیشن، چه حتی سرحال آمدن با موسیقی، باید این کار را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که این گرسنگی است که شما را به آشپزخانه می‌کشاند، نه استرس

 

 

روشهای لاغری سریع

 

به طور کلی رژیم غذایی برای لاغری مناسب و سالم است که یک کمک دهنده مبارز با چاقی است. زیرا رژیم غذایی سالم آنچه لازمه ی بدن است بدون کم وکاستی و همچنین بدون کالری اضافه به بدن می رساند در این حالت است که سلامتی حفظ می شود. پس لاغری مناسب یک لاغری سالم است نه فقط سریع است

 

–  یکی از روشهای لاغری سریع آب درمانی است  که بوسیله ی آن مواد زائد از روده ها خارج شده و خون سالم و طبیعی در بدن به جریان می افتد .

لاغری سریع

 

– ماساژ درمانی  روی بدن استخوان ها وماهیچه ها و ورزشهای ساده که می تواند سلامتی را برقرار سازد و منجر به لاغری شما شود .

 

در آخر باید گفت که لاغری سریع در صورتی مناسب است که اصولی باشد. زیاد وزن کم کردن برای سلامتی مفید نیست. شما باید به اندازه وزن کم کنید. همچنین یادتان باشد برای لاغری سریع باید ورزش کنید ، درست و کم بخورید و از دمنوشها هم کمک بگیرید. اما بهترین راه حل مراجعه به یک متخصص تغذیه است تا لاغری سریع ایمن و بدون خطری داشته باشید.

 

برای لاغری از شکر و نشاسته دوری کنید

مهم‌ترین نکته برای لاغری سریع این است که دور شکر و نشاسته خط  بکشید.

زیرا این مواد غذایی بیش از هرچیز باعث تحریک شدن ترشح انسولین در بدن می‌شوند. انسولین هورمون اصلی بدن برای ذخیره‌سازی چربی می‌باشد.

وقتی سطح انسولین کاهش پیدا می‌کند، چربی‌ها راحت‌تر از ذخایر خود بیرون آمده و بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات‌ها، شروع به چربی‌سوزی می‌کند.

یکی دیگر از فواید کاهش انسولین این است که کلیه‌ها از شر سدیم و آب اضافه راحت شده و همین باعث می‌شود تا نفخ و وزنِ آبی غیرضروری کاهش پیدا کند.

 

برای لاغری قهوه‌ی سیاه بنوشید

قهوه سیاه فقط برای بیدار ماندن خوب نیست؛ مصرف قهوه همچنین شاید متابولیسم‌تان را برای ۳ ساعت به اندازه‌ی ۱۲% افزایش دهد. فقط در این کار زیاده‌روی نکنید؛ متخصصان برای عموم زنان بیشتر از ۳ فنجان در روز را توصیه نمی‌کنند.

قبل از صرف غذا یک لیوان آب خنک بنوشید

قبل از خوردن غذا یک لیوان بزرگ آب بخورید. کم‌آبی در بدن شما را نسبت به شکر وسوسه می‌کند، به ویژه اگر ورزش کرده باشید. بهتر است کمی یخ هم اضافه کنید. نوشیدن آب سرد نرخ متابولیسم را تا ۳۰% برای یک ساعت افزایش می‌دهد. اگر پس از نوشیدن آب گرسنه بودید الان وقت غذا خوردن است.

غذا های غیر فرآوری شده و طبیعی بیشتر بخورید.

رژیم غذایی خود را بر روی غذا های کامل و طبیعی پایه گذاری کنید.

چون سالم تر هستند، سیر کننده ترند و باعث می شود کم تر پر خوری کنید.

همچنین از شیرین کننده های مصنوعی و قند و شکر اضافه تهیه نشده است

 

میان وعده ها برای رژیم لاغری 

شما می‌توانید از میوه‌های متنوع  فصل ها به‌عنوان میان وعده استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از گزینه‌های خوب برای عصرهای تابستان، خوردن سبزیجات خام مانند خیار است. خیار، بدن را خنک می‌کند و برای کنترل وزن مفید است.
همچنین نوشیدن یک آب‌میوه‌ی طبیعی رقیق شده با آب، یا شربت‌های کم‎شیرین سنتی در میان روز نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

در رژیم لاغری سریع چه چیزهایی نباید بخورید؟

 

شما باید از خوردن غذاهای چرب و روغنی مخصوصاً در وعده‌ی ناهار اجتناب کنید؛ زیرا این نوع غذاها باعث می‌شوند احساس کِسلی و خواب‌آلودگی به شما دست بدهد. همچنین باید از خوردن غذاهای فوری یا همان فست فودها نیز خودداری کنید.

اگر در رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید، نباید بعد از شام یا همراه آن چای یا قهوه بنوشید؛ زیرا محتوای کافئین آن‌ها می‌تواند خواب شما را مختل کند و این خود باعث می‌شود در کاهش وزن‌تان خیلی موفق نباشید. سَبُک نگه داشتن معده، کلید اصلی هضم سالم غذا و کاهش وزن سریع است.

 

 

 

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *