۴ ماده غذایی که عضلات را نابود می‎‌کنند

به گزارش خبرآنلاین، اگر می‌خواهید ماهیچه‌های قوی و پرقدرتی داشته باشید، باید از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید: ۱) نوشابه مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه، می‌تواند منجر به افزایش وزن و مقاومت به انسولین شود و هم‌چنین در ریکاوری و تقویت عضلات اختلال ایجاد کند. ۲) سیب زمینی سرخ‌شده سیب زمینی سرخ‌شده سبب افزایش وزن می‌شود و با ایجاد التهاب در بدن می‌تواند در ریکاوری و رشد عضلات اختلال ایجاد کند. ۳) مرغ سوخاری اگر به دنبال تقویت عضلات و عضله‌سازی هستید، بهتر است سینه مرغ آب‌پز یا گریل را جایگزین مرغ سوخاری کنید. ۴) شیرینی‌جات مصرف بیش از حد خوراکی‌های شیرین از جمله کیک و کلوچه می‌تواند بر رشد و نگهداری عضلات تأثیر منفی بگذارد و در متابولیسم پروتئین و ریکاوری عضلات اختلال ایجاد کند. بیشتر بخوانید: بدون اینکه ورزش کنید، لاغر شوید/ ۸ گام ساده برای کاهش وزن اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این هشت نوع سبزیجات را بخورید منبع: eatthis ۴۷۲۳۲ ... ادامه مطلب

یک‌شبه پیر شدن؛ آیا ممکن است؟

به گزارش خبرآنلاین، یک روز استرس می‌تواند کاری کند که فرد تغییرات ژنتیکی پنج ساله را فقط طی ۲۴ ساعت پشت سر بگذارد، اما این به آن معنا نیست که یک روز پراسترس خاص می‌تواند سال‌ها زندگی را از بین ببرد ایندیپندنت فارسی در گزارشی نوشت: نتایج تحقیق جدید برای اولین بار نشان می‌دهد که استرس می‌تواند سلول‌های بدن را ظرف یک روز پنج سال پیر کند. البته خواب خوب شبانه بخش اعظم این آسیب را جبران می‌کند. برخی افزایش سن را در گذر سال‌ها و برخی دیگر در خطوط چهره و خط لبخند جست‌وجو می‌کنند اما از نگاه دانشمندان موضوع کمی پیچیده‌تر است. آن‌ها می‌گویند سن بیولوژیک معیار و ملاک مهم‌تری است. به گزارش دیلی میل، سن بیولوژیک با باز کردن دی‌ان‌ای و خواندن آن برای بررسی تغییرات کوچک تعیین می‌شود که ساعت اپی‌ژنتیکی نامیده می‌شود. این تغییرات را می‌توان با پوسیدگی ناخن یا خراش روی سی‌دی مقایسه کرد که در سطح میکروسکوپی رخ می‌دهند. دکتر آرت پترونیس، متخصص ژنتیک از دانشگاه کانادا، می‌گوید مردم در طی زمان تغییراتی را در این ساعت‌ها جمع‌آوری می‌کنند و دانشمندان هم تا به امروز فکر می‌کردند که این ساعت‌های اپی‌ژنتیکی.. ... ادامه مطلب

کاهش خطر ناباروری با این رژیم‌

به گزارش خبرآنلاین ،ناباروری اغلب در کوتاه‌مدت یا بلندمدت افراد را دچار مشکل می‌کند و آنان را در معرض فشارهای خانوادگی و اجتماعی قرار می‌دهد. سلامت نیوز در خبری نوشت:بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی ۱۵ درصد کل زوج‌های جهان نوعی از ناباروری را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند، عددی که در ایران به ۲۲ درصد هم می‌رسد. طبق آمارها، در ایران حدود ۴ میلیون زوج نابارور وجود دارد. گروهی از زوج‌های نابارور کنونی، نابارور ثانویه هستند؛ یعنی آن‌ها زوج‌های باروری بوده‌اند که بنا به دلایلی همچون سبک زندگی، تغذیه، تأخیر در فرزند آوری و ... قدرت باروری خود را از دست‌داده‌اند، اما یکی از سؤالات رایج این است که آیا ورزش و کاهش وزن می‌تواند شانس باروری را کاهش یا افزایش دهد؟ برای پاسخ به این سؤال به سراغ دکتر آتوسا کریمی، متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ درمان ناباروری و عضو هیات علمی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا رفتیم و درباره تأثیر ورزش در باروری و ناباروری با ایشان به گفتگو پرداختیم. ورزش شانس باروری را افزایش می‌دهد تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۱۲ درصد از ناباروری‌ها به دلیل وجود چربی بیش‌ازحد و اضافه.. ... ادامه مطلب

کاهش وزن با مواد ارگانیک؛ این سبزیجات شما را لاغر می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین، سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، عبارتند از: ۱) سبزیجات چلیپایی سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل، سرشار از مواد مغذی هستند و علاوه بر اینکه فواید ضد سرطان دارند، یک گزینه مناسب برای کمک به کاهش وزن هستند زیرا کالری کم، فیبر بالا و مواد مغذی متراکم دارند. ۲) کرفس کرفس سرشار از فیبر است. مصرف کافی فیبر، بدن را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و از این طریق می‌تواند به افرادی که سعی در کاهش وزن دارند کمک کند. ۳) اسفناج اسفناج به دلیل دارا بودن مواد مغذی، آب فراوان و کالری کم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. یک فنجان اسفناج حاوی ۲۷ گرم آب، ۷ کالری و ۱ گرم فیبر است. فیبر موجود در اسفناج به وعده‌های غذایی حجم بیشتری می‌دهد و با افزایش سیری، کاهش اشتها و کاهش دریافت کالری، از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. بیشتر بخوانید: با این کارها سریع‌تر لاغر شوید/ ۷ گام ساده برای کاهش وزن سریع حذف وعده‌های غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند؟/ ۵ عارضه خطرناک حذف وعده‌های غذایی منبع: eatthis ۴۷۲۳۲ ... ادامه مطلب