لاغری

لاغری

لاغری

لاغری و تناسب اندام امروزه از آرزوهایی است که افرادی زیادی خواهان آن هستند. اما لاغر شدن وتناسب اندام برای اکثر افراد سخت است و احتیاج به رژیم غذایی و ورزش منظم دارد. کاهش وزن ورژیم لاغری اراده می خواهد البته اطلاعات درست و آگاهی در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

لاغری

روشهای موثر برای لاغری

مصرف مواد معدنی وکمک به لاغری

یکی از روش های  موثر برای لاغری افراد حفظ تعادل سدیم در بدن است. اگر می خواهید سدیم بدنتان در حالت تعادل باشد باید مقدار پتاسیم، منیزیم و کلسیم مصرفی خود را به حد کافی افزایش دهید. منابع مهم مواد معدنی که در برخی مواد غذایی یافت می شود عبارت است از سبزیجات با برگ سبز،مواد غذایی  مانند هویج که رنگ نارنجی دارند،گوجه فرنگی ، موز،انواع کلم ها که درلاغری و تنظیم فشار خون و بیماری های مزمن مانند دیابت بسیار تاثیرگذار است.

گرسنگی نکشید

لاغری به معنای گرسنگی نیست بعضی افراد تصور می کنند با حذف یک وعده غذایی می توانند لاغر شوند. یا حتی گاهی به دلیل مشغله زیاد غذا نمی خورند زمانی که فرد در وقت مناسب غذا نمی خورد احساس گرسنگی کرده و زمانی که برای خوردن وعده غذایی بعدی مشغول می شود، غذای نسبتا بیشتری مصرف می کند که باعث چاقی وی می شود. متخصص تغذیه توصیه می کنند پس از گذشنت ۳ الی ۴ ساعت حتما چیزی خورده شود تا دچار افت انرژی نشوید. زیرا در هنگام  گرسنگی سوخت و ساز بدنتان به شدت افت می کند.

مصرف آب را روزانه افزایش دهید

نوشیدن آب، به مقدار کافی سموم بدن وعملکرد سیستم های بدن شما را افزایش می دهد .شما با خوردن  مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، خیار، کرفس، آناناس که آب زیادی دارد می توانید آب مورد نیاز بدن خود راتامین کنید. همچنین این مواد غذایی به دلیل دارا بودن فیبر زیاد، در شما احساس سیری ایجاد می کنند

نکاتی که دررژیم لاغری به شما کمک می کند

-صبحانه ای بخورید در این وعده غذایی از پروتئین بالا استفاده کنید زیرا خوردن صبحانه سرشار از پروتئین، اشتهای شما را کاهش می دهد

لاغری چیست

– در طول روز از مصرف نوشیدنی های قندی و آب میوه پرهیز کنید.این موارد بسیارچاق کننده هستند و پرهیز از آنها به کاهش وزن کمک می کند.

– نیم ساعت قبل ازوعده ها غذایی خود آب بنوشید زیرا تحقیقات نشان داده نوشیدن آب  قبل از وعده غذایی درکاهش وزن شما موثر است.

در رژیم لاغری به این نکات توجه داشته باشید

بیشتر افرادی که رژیم لاغری می گیرند از غذاهای بسته بندی شده با برچسب رژیمی استفاده می کنند  که دارای کمترین چربی یا بدون چربی است،اما این نکته رابدانید که اغلب این محصولات مملو از شکرهستند

ازغذای رستوران ها تا می توانید استفاده نکنید

بیرون از خانه غذا خوردن مشکلات زیادی برای شما دارد زیرا شما از نحوه ی پختن آن غذا اطلاع ندارید و شما میل دارید بیش از حدازاین غذاها استفاده کنید.

به برچسب های مواد غذایی دقت کنید

این را بدانید که افرادی که دائما برچسب های مواد غذایی را می خوانند، میانگین وزن کمتر از افرادی دارند که این کار را انجام نمی دهند.

شما با خواندن  برچسب مقدار کالری و مواد مغذی کالامی توانید به وزن ایده ال برسید. به عنوان مثال اگر روی یک ماده غذای 20 گرم شکر ثبت شده و بروی مارک دیگراز همان ماده غذای 12 گرم شکر ثبت شده است، شما باید مناسب به وزنتان ان را انتخاب کنید.

لاغری

رژیم های لاغری نامتعادل

– رژیم لاغری صفر كالرى

این نوع رژیم لاغری رژیمى است كه هیچ كالرى خاصی به شما نمی رساند و و فقط مایعات و الكترولیت هاى بیمار تامین مى گردد. این نوع  رژیم لاغری که بیشتر براى وزن هاى بالا استفاده می شود و معمولاً بیماران باید تحت كنترل ودر بیمارستان است و شما در خانه نمی توانید این رژیم راانجام دهید. در روز هاى اول شما دراین نوع رژیم در حدود 1 تا 2 كیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت . اجرای این رژیم برای بیش از 4-2 هفته توصیه نمى شود.

– رژیم لاغری بسیار کم كالرى

این رژیم لاغری به شكل هاى مختلف در بین افراد استفاده می شود . در بعضى از آنها فرد باید  روزانه 600- 400 كالرى  مصرف کند كه 80 درصد این نوع رژیم لاغری  از كربوهیدرات ها تامین  گردیده است و بقیه آن چربی وپروتئین مى باشد.

این نوع رژیم ها كه در چند سال اخیر  بسیار هم رایج شده رژیمى است كربوهیدرات بسیار پائین را در خود جای می دهد واساساً فاقد كربوهیدرات است.

رژیم هاى فانتزى

نوع دیگرى از رژیم ها نیز وجود دارد كه رژیم هاى فانتزى نامیده مى شود. این رژیم های لاغری رژیم هایى هستند كه در هر روز یك میوه خاص مصرف می شود مثلاً یك روز كامل فقط شیر یا بستنى می خورند که به دلیل كاهش كالرى دریافتى وزن كاهش مى یابد. اما باید این را بگویم که كاهش وزن با این نوع رژیم لاغری اصل بسیار مهم در كاهش وزن که اصل تعادل است،دور بوده  یعنى این نوع  رژیم ها برای بدن متعادل نیستند و تمام مواد مورد نیاز براى بدن فرد را تامین نمی کنند . در نتیجه این كاهش وزن عوارض بدى را در طولانی مدت برای فرد به همراه دارد

لاغری و رزیم لاغری

در آخر باید گفت این رژیم ها باعث می شود مایعات بدن سریع از دست بروند و در اثر استفاده آنها در چند ماه شما دچار تهوع ، استفراغ و بى اشتهایى به دلیل افزایش كتون ها در بدن می شوید. به طور كلى این نوع رژیم ها، فقط به افرادى كه در بیمارستان بسترى هستند توصیه می شود زیرا در این نوع رژیم ها شما باید به پرستار و پزشك دسترسی آسان داشته باشید تا به طور همزمان مولتى ویتامین – مینرال و الكترولیت ها را به بدن خود برسانید .

از عوارض این رژیم ها در افراد عادى می توان به مرگ ناگهانى، اریتمى قلبى، كاهش فشار خون، غش و بیهوشى، ریزش مو ، خشكى و پوسته پوسته شدن پوست  و از همه افسردگى اشاره کرد همچنین برگشتن به وزن اولیه در این افرادبسیار سریع صورت مى گیرد. بنابراین برای داشتن یک رژیم غذایی درست به متخصص تغذیه مراجعه کنید و برای لاغری از این افراد کمک بخواهید.

 

 

این مواد غذایی به لاغری شما کمک می کند

اضافه وزن همواره مشکل ومعضلی جدی برای بسیاری از مردم بوده است. روشها و  راه های زیادی برای کاهش وزن ولاغری وجود دارد، اما اگر بدانید بدون کم کردن مقدار وعده های غذایی هم می توانید با سرعت و به راحتی لاغر شوید بدون آنکه گرسنگی‌های بی مورد را تحمل کنید. در اینجا به برخی از غذاها و سبزیجاتی که به لاغری شما کمک می کند اشاره شده است  تا بدون محدودیت در خوردن و نگرانی از افزایش وزن، آنها را جایگزین غذاهای دیگر نمایید.

 

ماست

ماست یکی ازغنی ترین محصولاتی لبنیاتی است این محصول سرشار از کلسیم است که علاوه بر جذب سریع، منجر به کاهش اضافه وزن در افراد می شود.

 

لاغری

تخم مرغ

تخم مرغ در وعده  صبحانه  یک غذای  سبک و چربی سوز است ، بهتر است به جای خوردن پن‌کیک،در وعده صیحانه  تخم مرغ بخورید. طبق مطالعات انجام شده خوردن تخم مرغ به هنگام صبحانه منجر به گرسنگی دیر هنگام می شود و زمان بین صبحانه و وعده های بعدی را افزایش می دهد.وهمین امر موجب کاهش وزن ولاغری در افراد می شود.

 

 

برنج به همراه سبزیجات

برخی سبزیجات همانند کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ مقادیر زیادی  فیبر دارند ، و این سیزیجات در کنار برنج منجر به کاهش جذب کالری اضافی برنج می‌شوند. همچنین مطالعات نشان داده است که اضافه کردن سبزیجات به برنج، منجر به تسهیل و تسریع تخلیه ی معده می‌شود. به همین دلیل  شما احساس سیری بیشتری خواهید داشت ..

 

 

 

قارچ

قارچ،یکی از مواد غذایی است که  جایگزینی مناسب، خوشمزه و کم‌کالری برای گوشت است که می‌تواند تاثیر شایانی در کاهش وزن شما داشته باشد. در صورتی که بتوانید این غذا را در وعده‌های غذایی خود جایگزین گوشت نمایید، تقریباً در هر وعده غذایی حدود ۴۲۰ کالری اضافه را از بدن خود دور نگه داشته اید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون از روغنهایی است که به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند .روغن زیتون  در هنگام پخت  مواد غذایی و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن تاثیر گذار است . در روغن زیتون یک ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید وجود دارد که در صورتی که به همراه غذا خورده شود به  لاغری برن افراد کمک می کند.

لاغری

در آخر سبزیجات خام،میوه ها،سالاد، بهترین چیزهایی است که میتوانید برای از دست دادن وزن مصرف کنید.همان طور که گفته شد برای پخت و پز از روغن زیتون و سویا استفاده کنید.و بیش از حد از دسر استفاده نکنید.

هدی خورسندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *